logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۵۷۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل خانواده:

پویش در خانه ماندن فرصت قدردانی از خانواده را فراهم کرده است

پویش-در-خانه-ماندن-فرصت-قدردانی-از-خانواده-را-فراهم-کرده-است

 کارشناس مسائل خانواده گفت: ایام قرنطینه  و پویش در خانه ماندن، فرصتی را فراهم آورده است تا با وجود محروم شدن از دیدار اعضای فامیل در کنار خانواده خود بوده و در قدر آنها را بدانیم.

معصومه گوزلیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: ایام فاصله گذاری اجتماعی فرصتی برای انجام کارهای ویژه تفکر به ویژه برجسته کردن خلاقیت کودکان محسوب می‌شود که امروزه خانواده ها از این فرصت استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه مطالعه کتاب و انجام بازی های فکری در دوران فاصله گذاری اجتماعی بیشتر فراهم می‌شود، ادامه داد: باید فعالیت‌هایی که موجب افزایش ارتباطات بین اعضای خانواده می‌شود مورد توجه قرار گیرد.

این کارشناس مسائل خانواده بیان داشت: ایام فاصله گذاری اجتماعی فرصتی برای مهارت آموزی از سوی فرزندان که والدین می‌توانند نقش تاثیرگذاری در این زمینه داشته باشند.

گوزلیان خاطرنشان کرد: عدم حضور در فضای مجازی و عدم توجه به شایعات موجود در این فضا، می‌تواند زندگی بهتری را برای ما رقم بزند و ایام فاصله گذاری اجتماعی فرصتی است که والدین باید برای در کنار هم بودن اعضای خانواده بیشتر تلاش کنند.

وی گفت: نوشتن کتاب‌های اشتراکی نیز از سوی اعضای خانواده در ایام فاصله گذاری اجتماعی توصیه می‌شود تا از در کنار هم بودن لذت بیشتر حاصل شود.

این کارشناس حوزه خانواده با بیان اینکه استعدادهایی در هر انسانی وجود دارد که به دلیل وجود مشغله‌های کاری امکان بروز آن به وجود نیامده است، ادامه داد: این ایام فرصتی برای شکوفایی استعدادهای نهفته است.

گوزلیان بیان داشت: در حال حاضر فضای مجازی موجب شده تا از ادبیات فارسی به دور باشیم اما می‌توان از ایام در خانه ماندن و پیوستن به پویش در خانه ماندن ادبیات فارسی را بیشتر پاس داشته و با این نوع ادبیات بیشتر آشنا شد.

وی گفت: از نظر روانشناسان هر خانواده‌ای که نیم ساعت در شبانه روز را نتواند در کنار هم مراوده عاطفی فارغ از دغدغه‌های مالی داشته باشد، بقیه ساعات را دیوانه است.

این کارشناس خانواده تصریح کرد: ایام فاصله گذاری اجتماعی فرصتی را فراهم آورده است تا با وجود محروم شدن از دیدار اعضای فامیل در کنار خانواده خود بوده و در قدر آنها را بدانیم.

گوزلیان برضرورت جلوگیری از بحث‌های بیمورد، اقتصادی،آسیب‌های اجتماعی و مباحثی که به ما مربوط نیستند در بین خانواده ها تاکید کرد و گفت: ایام قرنطینه فرصتی برای نثار محبت به اعضای خانواده است.

وی گفت: برخی اطلاعات در مفید بودن و بهتر شدن زندگی ما نه تنها تاثیری نداشته بلکه مضر نیز محسوب شده و موجب استرس و آزار انسان می‌شوند.

این کارشناس خانواده خاطرنشان کرد: ضروری است از فضاهای دروغ به دور بوده قدر دان حضور یکدیگر بوده و از در کنار هم بودن لذت ببریم.//ن

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵ ]
آخه چه فرصتی هرجاکه پول باشه فرصت هست واسه ماهایی که کم موندیم دیوارخونه روبخوریم چه فرصتی تازه دیوارم مال خودمون نیست چرامسئولین به فکرنیستن چرااصلادیده نمیشن بایدبمیریم کاروکاسبی که نیست اجاره خونه وخوردوخوراک دوتابچه هم هست ازکجابیاریم کاش یکی صدامونوبشنوه به امیدخداکاش منجی وصاحب دنیابیادازاین دنیای نکبت راحت شیم
فرم ارسال نظر