logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۵۷۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل خانواده:

پویش در خانه ماندن موجب فراهم شدن انس و الفت در بین خانواده‌ها شده است/ این ایام فرصتی برای تکریم فرزندان است

پویش-در-خانه-ماندن-موجب-فراهم-شدن-انس-و-الفت-در-بین-خانواده‌ها-شده-است-این-ایام-فرصتی-برای-تکریم-فرزندان-است

کارشناس مسائل خانواده گفت: با قرار گرفتن در ایام در خانه ماندن، فرصت انس و الفت بین خانواده ها بیشتر فراهم شده است.

سکینه اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: پویش در خانه ماندن فرصتی برای در کنار هم بودن و استحکام بنیان خانواده ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه این ایام موجب بهبود روابط بین زوجین و والدین و فرزندان شده است، افزود: برای ارتقای سطح روابط بین زوجین باید مسئله تکریم مورد توجه باشد.

این کارشناس حوزه و خانواده بیان داشت: تکریم طرفین موجب افزایش علاقه‌مندی بین زوجین شده و روابط خانواده را مستحکم می‌کند.

اسکندری بر ضرورت استفاده از القاب مناسب و رعایت احترام متقابل بین زوجین تاکید کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند: "هر زنی که به شوهرش احترام کند خوشبخت و سعادتمند می‌شود".

وی ادامه داد: هر کس به خانواده خود توهین کند خوشی زندگی را از دست می‌دهد پس باید زن و شوهر در این فرصت این اصل را مورد توجه قرار دهند.

این استاد حوزه با بیان اینکه اگر می‌خواهیم احساس خوبی داشته و از زندگی لذت ببریم باید با یکدیگر مهربان بوده و همدیگر را تکریم کنیم، افزود: بیان احساسات نیز موجب افزایش صمیمیت شده و بازخورد مطلوبی دارد.

وی در خصوص رابطه والدین با فرزندان، گفت: منزلت و شخصیت دادن به فرزندان فواید بیشماری داشته و این ایام بر خلاف ایام عادی که والدین به واسطه کار و زمان مرخصی کم، نمی‌توانستند در کنار فرزندان باشند، از این فرصت محدود برای تکریم فرزندان استفاده شود.

این استاد حوزه برضرورت برقرار ارتباط مطلوب با کودکان و فرزندان تاکید کرد و گفت: تبادل عاطفی با محبت درونی و بیرونی محقق می‌شود.

اسکندری بیان داشت: محبت کردن به کودکان موجب رشد شخصیت آنها شده و بازی‌ها متناسب با سن کودکان در ایام قرنطینه فرصت ارتباط بیشتر را فراهم می‌کند.

وی افزود: امام صادق (ع) می‌فرمایند:" فرزندان خود را گرامی داشته و رفتار خود را با آنها نیکو کنید" .

این کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: بازیکنان اصلی خانواده‌ها زن و شوهر هستند که باید علیرغم وجود مشکلات معیشتی زمینه استحکام خانواده را فراهم کنند.

اسکندری گفت: در کنار خانواده بودن فرصت مناسبی است که باید به آن توجه داشته و والدین با شادی بخشی به زندگی و روابط با کودکان خانه را تبدیل به بهشت کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر