logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۵۷۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار زنجان:

دستورالعمل جدید فعالیت صنوف از فردا اعمال می‌شود/ بازار زنجان همچنان تعطیل می ماند

دستورالعمل-جدید-فعالیت-صنوف-از-فردا-اعمال-می‌شود-بازار-زنجان-همچنان-تعطیل-می-ماند

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه دستورالعمل ملی جدید فعالیت صنوف از فردا در سطح استان زنجان اعمال می‌شود گفت: اصناف مجاز قبل از ثبت نام در سامانه سلامت حق فعالیت نخواهد داشت و باید در این سامانه ثبت نام کنند.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اجرای طرح محدودیت جدید و فعالیت اصناف مجاز از فردا در سطح استان زنجان اظهار کرد: دستورالعمل جدیدی از صنوف در سطح ملی ابلاغ شده و از فردا این دستورالعمل عملیاتی می‌شوند.

وی ابراز کرد: تعدادی از صنوف پرخطر شناخته شدند و همچنان تعطیل خواهند بود، در سطح ملی مشخص شده کدام اصناف اجازه فعالیت ندارند و در استان زنجان این محدودیت از فردا اعمال می‌شود که این اصناف شامل قهوه‌خانه‌ها٬ کافه‌ها٬ گیم‌نت‌ها٬ نمایشگاه‌ها٬ آرایشگاه‌ها٬ اغذیه‌فروشی‌ها و غیره هستند که فعالیت آنها ممنوع اعلام شده است.

فرماندار زنجان ابراز کرد: مجتمع‌های تجاری٬ پاساژ‌ها و بازار سرپوشیده مشمول بازگشایی نیستند و حتی اگر صنوفی داخل این مجموعه‌ها باشد که فعالیت آنها مجاز بوده به دلیل شرایط مکانی و مسقف بودن نمی‌توانند فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه براساس این دستورالعمل‌ها بازار زنجان نیز باید تعطیل باشد افزود: صنوفی که امکان فعالیت دارند حتما باید در سامانه سلامت با آدرس salamat.gov.ir  ثبت نام کرده و کد رهگیری دریافت کنند و این سامانه فعالیت خود را از امروز شروع کرده است.

عسگری بیان کرد: اصناف مجاز تا زمانی که کد رهگیری نگرفتند و آن را به اتحادیه اعلام نکردند نمی‌توانند فعالیت داشته باشند و همزمان با ثبت نام در سامانه ضوابط رعایت موارد بهداشتی به صنف مربوطه ابلاغ می‌شود و صنوف از همه لحاظ مکلف به رعایت ضوابط ابلاغی خواهد بود.

وی ادامه داد: رعایت موارد بهداشتی سه بخش خواهد بود ضدعفونی کردن محل کسب٬ رعایت موازین بهداشتی توسط کارکنان٬ شرایط بهداشتی برای مشتریان نیز باید ایجاد شود و این ضوابط بهداشتی با توجه به نوع فعالیت آن در حین ثبت نام در سامانه ابلاغ می‌شود.

فرماندار زنجان عنوان کرد: اصناف مجاز هفت روز فرصت دارند در این سامانه ثبت نام کنند و ثبت نام نیز کمتر از چند دقیقه زمانبر نیست.

وی با تاکید براینکه اصنافی که بعد از این مجاز به فعالیت هستند محدودیت زمانی برای فعالیت آنها تعریف شده و فعالیت آنها تا ساعت 6 بعد از ظهر خواهد بود و بعد از آنها نمی‌توانند فعالیت داشته باشند ابراز کرد: این اصناف نباید تعطیلی میان وعده داشته باشند تا مردم بتوانند در ساعت‌های مختلف مراجعه کنند و از تجمع افراد نیز جلوگیری شود.

عسگری خاطر نشان کرد: محدودیت‌های ترددی نیز همچنان پابرجاست و تشدید هم خواهد شد و پلاک‌های غیربومی حق ورود به داخل شهر زنجان را نخواهند داشت.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر