logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۴
[ شناسه خبر : ۱۵۷۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
به مناسبت نیمه شعبان انجام شد؛

پایتخت شور و شعور حسینی غرق در جشن و سرور/ خانواده شهید احدی هزینه جشن نیمه شعبان را به نیازمندان اختصاص داد

پایتخت-شور-و-شعور-حسینی-غرق-در-جشن-و-سرور-خانواده-شهید-احدی-هزینه-جشن-نیمه-شعبان-را-به-نیازمندان-اختصاص-داد

همزمان با فرارسیدن ولادت با سعادت منجی عالم بشریت جشن نیمه شعبان در سراسر استان زنجان به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش موج رسا; به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان، سالروز ولایت حضرت مهدی (عج)، مردم پایتخت شور و شعور حسینی با برگزاری جشن‌های مختلف این روز را گرامیداشتند.

جشن‌های نیمه شعبان از دیروز با سردادن ندای "یا مهدی ادرکنی" از پشت بام‌ها و بالکن‎ خانه‌ها آغاز و به همین مناسبت نور افشانی نیز انجام شد.

به دلیل شیوع بیماری کرونا مردم زنجان امسال همانند مردم سایر استان‌های کشور جشن نیمه شعبان را به صورت مجازی و یا با رعایت فاصله اجتماعی از دیگران برگزار کردند.

بزرگترین عید مذهبی شیعیان امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار و جشن‌های عمومی لغو و مردم خیر زنجان با اهدای ماسک و مواد ضد عفونی کننده به کمک هموطنان خود شتافتند.

*هزینه‌های برگزاری جشن نیمه شعبان به امور بهداشتی اختصاص یافت

بسیاری از هئیت‌های مذهبی استان زنجان هزینه‌های برگزاری جشن نیمه شعبان را به امور بهداشتی اختصاص داده و سربازان گمنام امام زمان (عج) نیز در اقدامی ارزشمند مایع ضد عفونی کننده به دانشگاه علوم پزشکی زنجان اهدا کردند.

قرائت دعای پرفیض فرج و  کمیل نیز از شبکه‌های سراسری و استانی پخش شده و جشن‌های مجازی میلاد با سعادت قائم آل محمد نیز برگزار شده است.

همچنین همزمان با شب نیمه شعبان و همزمان با سراسر کشور بانگ "یا مهدی ادرکنی"، "یا حجت ابن الحسن عجل علی ظهورک "در زنجان طنین انداز شد.

همچنین در اقدامی ارزشمند خانواده شهید والا مقام سردار حمید احدی هزینه برگزاری جشن اعیاد شعابنیه را به اهدای بسته‌های بهداشتی اختصاص دادند.

*هزینه جشن شعبان خانواده شهید زنجانی به مردم دارای مشکلات مالی اختصاص یافت

برخی از هزینه‌های اختصاصی نیز به همشهریان آبرومندی که دارای مشکلات مالی بوده و به دلیل شیوع بیماری کرونا خانه نشین شده‌اند، اهدا شد.

برنامه هئیت‌های بزرگ حسینی زنجان از جمله حسینیه اعظم نیز به صورت مجازی طی دیشب و امروز برگزار شد.

همچنین هزینه برگزاری جشن‌های شعبانیه این مسجد نیز به تهیه و توزیع لوازم بهداشتی اختصاص یافت.

صدا و سیمای مرکز زنجان نیز جشن‌های شعبان و میلاد مسعود حضرت بقیه‌الله العظم از دیروز آغاز کرده و تا روز جمعه با آیتم‌های مختلف ادامه می‌دهد.

ارتباط زنده با حسینیه اعظم زنجان و مزار شهدای گمنام و پخش مولودی خوانی مداحان استان از دیگر برنامه‌های شبکه استانی اشراق است.

 راه‌اندازی پویش تلاوت دعای فرج و عظم البلا به نیت توسل به آقا امام زمان (عج) از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر