logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۵۶۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
دادستان زنجان:

اوضاع زندان زنجان تحت رصد و کنترل قرار دارد/ هیچ موردی از زندانی مبتلا به کرونا در زندان زنجان نداریم+ فیلم

اوضاع-زندان-زنجان-تحت-رصد-و-کنترل-قرار-دارد-هیچ-موردی-از-زندانی-مبتلا-به-کرونا-در-زندان-زنجان-نداریم+-فیلم

دادستان زنجان در مورد وضعیت زندان زنجان و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در زندان گفت: اوضاع زندان زنجان تحت رصد و کنترل قرار دارد و تا به امروز هیچ موردی از زندانی مبتلا به کرونا در زنجان نداشتیم.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محسن کرمی در مورد ورود و جلوگیری از تخلفات در حوزه اقلام بهداشتی اظهار کرد: توزیع اقلام بهداشتی و تهیه آن مورد رصد جدی قرار گرفت که مشخص شد، عده‌ای احتکار می‌کردند و برخی از افراد که این اقلام را انبار کرده بودند به امید گران‌تر شدن آن و در خصوص تهیه این اقلام نیز برخی‌ها تقلب می‌کردند.

وی با تاکید براینکه بازار تقاضا اقلام بهداشتی خیلی بالا است و برخی‌ها می‌خواستند از این فرصت سوء استفاده کنند ابراز کرد: برخی‌ها از شرایط موجود سوء استفاده کرده و اقلامی را که فاقد شرایط لازم برای امر ضدعفونی بود را تولید می‌کردند.

دادستان زنجان ادامه داد: در این راستا با این گونه افراد برخورد و پرونده‌های متعددی نیز تشکیل شد و برخی از این افراد هم در ایام قبل از عید به زندان معرفی شدند چون این افراد از وضعیت موجود سوء استفاده می‌کردند تا به درآمد بالایی برسند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه احتکار نیز برخوردهای لازم انجام شد گفت: در موضوع گرانفروشی نیز نظارتهای لازم را داشتیم که در این راستا اقلام خوبی برای استان تهیه شد.

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه سرکشی‌هایی که از داروخانه‌ها داشتم مواد ضدعفونی کننده به وفور در داروخانه‌ها وجود دارد ابراز کرد: دستکش در داروخانه‌ها کمتر وجود دارد ولی وجود داشته در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ماسک در دارخانه‌ها کمتر وجود دارد که روز گذشته فاز جدید تولید ماسک‌های یکبار مصرف استریل شده توسط فنی‌و حرفه ای راه اندازی شد که این اقدام تاحدودی مشکلات استان زنجان برطرف می‌کند بیان کرد: این واحد در روز شاید بتواند 50 هزار ماسک را هم تولید کند.

دادستان زنجان با بیان اینکه در خصوص ماسک‌ها اولویت تامین نیاز مراکز درمانی بوده و ابتدا مدیریت آن تامین نیاز مراکز درمانی است عنوان کرد: مازاد آن در اختیار شهروندان و برخی از نهاد‌های خدمات رسان قرار می‌گیرد.

وی گفت: در خصوص تولید مواد ضدعفونی٬ ماسک و دستکش اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و این رصد انجام شده که اگر اقدامات افزایش تولید انجام نمی‌شد در حال حاضر با مشکلات بسیاری مواجه بودیم.

حجت‌الاسلام کرمی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در زندان زنجان بیان کرد: زندان زنجان در شرایط بسیار خوبی بوده و تا به امروز حتی یک مورد کرونایی در زندان شناسایی نکردیم و افرادی که در زندان هستند به صورت مرتب رصد می‌شوند.

وی ابراز کرد: علاوه براینکه هر روز محیط زندان ضدعفونی می‌شود 5 دوره هم کل زندان به همت سپاه‌انصارالمهدی(عج) زنجان و شهرداری ضدعفونی شده است.

دادستان زنجان با تاکید براینکه از کل زندانیان چندین دوره تب سنجی انجام شده است افزود: افرادی که کوچکترین مورد شبیه بیماری کرونا مشاهده شود سریعا مورد معاینه قرار می‌گیرد و تیم غربالگری به صورت 24 ساعته در زندان مستقر است.

وی ادامه داد: برای اینکه محیط مدیریت شود در ایام نوروز به 60 درصد زندانیان مرخصی داده شد و کنترل‌های لازم هم انجام شد و تا زمانی که افراد در بیرون از زندان هستند مشکلی برای جامعه ایجاد نکنند.

حجت‌الاسلام کرمی عنوان کرد: در حال حاضر افرادی که در زندان هستند یا امکان تامین ضمانت را نداشتند و یا افراد خطرناکی هستند که به دلیل حفظ امنیت جامعه اجازه خروج آنها از زندان داده نشده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر محیط زندان امن٬ پاک و آرام است و اوضاع زندان زنجان تحت رصد و کنترل قرار دارد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر