logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۵۶۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

هیچ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز شبانه روزی بهزیستی زنجان مشاهده نشده است

هیچ-بیمار-مشکوک-به-کرونا-در-مراکز-شبانه-روزی-بهزیستی-زنجان-مشاهده-نشده-است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اقدمات بهزیستی استان زنجان گفت: هیچ بیمار مشکوک به کرونا تا به امروز در مراکز شبانه روزی بهزیستی مشاهده نشده است.

به گزارش موج رسا; محمد محمدی امشب در نشست خبری با اشاره به تشکیل کمیته های مقابله با کرونا از 5 اسفند طبق دستور العمل ها در بهزیستی استان زنجان و تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی استان زنجان، اظهار کرد: 28 هزار خانواده و 21 هزار معلول در سراسر استان تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی با اشاره به تعطیلی مهدهای کودک، بخش های توانبخشی روزانه، کلینیک های درمانی و دورکاری کادر بهزیستی استان زنجان که بیماری زمینه ای داشتند، ابراز کرد: تهیه و توزیع لوازم بهداشتی و ضد عفونی کننده برای همکاران و مراکز بهزیستی استان با مبلغ 200 میلیون تومان انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به آموزش های پیشگیری از کرونا ویروس برای کادر بهزیستی استان و مراکز شبانه روزی، تصریح کرد: از اولین روز های انتشار ویروس کرونا با 36 دستورالعمل ابلاغ شده مراکز بهزیستی استان قرنطینه شدند و پذیرش افراد جدید و مرخصی ها لغو شد.

وی با بیان اینکه از بین جامعه آماری مورد هدف یک هزار و 100 نفری بهزیستی استان زنجان در مراکز شبانه روزی هیچ مورد مشکوکی تا به این لحظه وجود نداشته است، عنوان کرد: برای 679 نفری که در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان زنجان اقامت دارند سرانه 530 هزار تومان جهت تهیه اقلام بهداشتی به ازای هر نفر به حساب مراکز واریز شد.

محمدی با اشاره به پرداخت مبلغ 5 میلون تومانی به مراکز ترک اعتیاد بهزیستی جهت تهیه اقلام بهداشتی افزود: 300 معتاد در کمپ های ترک اعتیاد استان حضور دارند و پذیرش معتاد متجاهر در کمپ ها ممنوع شده است.

وی با بیان اینکه 250 بسته بهداشتی و آموزشی با مراجعه به پاتوق های معتادان کارتن خواب توسط بهزیستی استان در بین معتادان متهاجر توزیع شده است، ادامه داد: 250 هزار تومان به هر معلول با درجه معلولیت حاد و معلولان ضایعه نخایی پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به 178 کودک کار زنجان، ابراز کرد: پک های حمایتی و بهداشتی برای این کودکان ارسال شده است.

وی با اشاره به سامانه مشاوره تلفنی 1480 بهزیستی استان زنجان ابرازکرد: این سامانه جهت ارائه خدمات مشاوره ای به همشهریان از ساعت 8 صبح تا 12 شب فعال است و تا به امروز بعد از انتشار ویروس کرونا 1500 تماس تلفنی با این سامانه برقرار شده است که 200 مورد آن مرتبط با ویروس کرونا است.

محمدی با اشاره به راه اندازی سامانه سلامت روانی ناشی از استرس های ناشی از کرونا توسط سازمان بهزیستی کشور، افزود: مردم با مراجعه به سایت http://corona.behzisti.ir  از خدمات مشاوره ای و روانشناسی بهره مند شوند.

وی با اشاره به اقدامات جامعه هدف بهزیستی در راستای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز است تصریح کرد: 20 هزار ماسک و گان تا به امروز توسط جامعه هدف بهزیستی تولید شده است.

20مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خاطر نشان کرد: امیدواریم این افزایش از فروردین ماه اعمال شود.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر