logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۵۶۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

ارائه نتایج پلاسما درمانی بیماران کرونا

ارائه-نتایج-پلاسما-درمانی-بیماران-کرونا

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اجرای سیستم غربالگری ملی در تهران گفت: پیوستن به مجموعه غربالگری ملی توسط تیم بهداشت و درمان مشکلات آماری شهر تهران برطرف می شود.

به گزارش موج رسا; علیرضا زالی، با اشاره به اینکه کماکان ممکن است در تهران شاهد امواج جدیدی از بازگشت و گسترش شیوع کرونا باشیم، اظهار امیدواری کرد که آمادگی درمانی بیمارستان‌ها بیش از گذشته در کشور حفظ شود.

وی با بیان اینکه نیروهای حوزه درمان و بهداشت خدمات ارزنده‌ای را تا کنون ارائه داده اند، خاطرنشان کرد: هر چه از زمان شیوع این بیماری می‌گذرد، ممارست و تجارب کادر درمان بیشتر می‌شود.

پیوستن به مجموعه غربالگری ملی توسط تیم بهداشت و درمان و برطرف شدن مشکلات آماری که سال‌های متمادی شهر تهران با آن روبرو بود یکی دیگر از مواردی بود که زالی به آن اشاره کرد.

وی در ادامه از شکل گیری همکاری مستمر شهرداری تهران با معاونین امور بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی با هدف غربالگری بیماران و با همت مراقبین سلامت خبر داد.

زالی اظهار امیدواری کرد با انجام این غربالگری در شهر تهران به ویژه در افرادی که علائم بالینی خفیف دارند و نیازی به مراجعه به مراکز درمانی ندارند، بتوانیم موارد بیشتری از بیماری کووید ۱۹ را شناسایی کنیم.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه اهدا پلاسمای خون بهبود یافتگان به کرونا در بیمارستان بقیه الله و مسیح دانشوری در حال انجام است، خاطر نشان کرد: این پروژه عملیاتی در حال اجرا و صرفاً مستلزم اهدا پلاسما توسط بهبود یافتگان به کووید ۱۹ یک ماه پس از بهبودی است.

وی با اشاره به اینکه میزان اثرگذاری روش کمک درمانی اهدا پلاسمای خون نیازمند مستندات بیشتر بالینی است، اظهار امیدواری کرد: با توجه به اینکه این روش کمک درمانی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تأیید است، در روزهای آینده آمار اولیه پلاسما درمانی به عنوان یک مداخله اثر بخش اجرایی شود، تا بتوانیم خبرهای خوبی از نتایج امید بخش آن به مردم ارائه دهیم./ مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر