logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۵۶۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

شمار مبتلایان کرونا ویروس در زنجان به 620 نفر رسید/ بیش از 95 درصد مردم زنجان غربالگری شدند

شمار-مبتلایان-کرونا-ویروس-در-زنجان-به-620-نفر-رسید-بیش-از-95-درصد-مردم-زنجان-غربالگری-شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در زنجان گفت: شمار مبتلایان کرونا ویروس در زنجان به 620 نفر رسید.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امشب در نشست خبری با اشاره به تعداد بیماران مبتلا به کرونا ویروس در زنجان، اظهار کرد: یک هزار و 774  نفر تا به امروز به این بیماری در زنجان مبتلا شده اند.

وی با بیان اینکه 372 بیمار کرونای اکنو ن در سراسر استان در حال دریافت خدمات بستری از بیمارستان های استان هستند ابراز کرد: 428 نفر از بیماران کرونایی در زنجان از بیمارستان ها مرخص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به مبتلا شدن 19 نفر از هم استانی ها به کرونا ویروس طی 24 ساعت گذشته تصریح کرد: تعداد بیماران کرونایی استان زنجان به 620 نفر رسید.

وی با اشاره به تعداد فوتی های ناشی از کرونا ویروس، عنوان کرد: 63 نفر تا به امروز به دلیل انتشار ویروس کرونا در زنجان جان باخته اند.

قزلباش با اشاره به رعایت مردم و اقدامات کنترلی پلیس در روز 13 فروردین، افزود: ترس ما از این است که روند فاصله گذاری اجتماعی طولانی شود و خانواده ها فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی را رعایت نکنند.

وی با بیان اینکه محدودیت های ترددی ادامه خواهد داشت، ابراز کرد: توصیه ما این است که مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و اگر این زنجیره انتقال ادامه داشته باشد مشکلات بیشتری را برای مردم به وجود می آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره برخی از شرکت ها که دراستان وجود دارد باید با تولید لوازم بهداشتی از دانشگاه علوم پزشکی حمایت کنند تصریح کرد: در برخی از شرکت ها حمایت خوبی از دانشگاه علوم پزشکی با تولید محصولات بهداشتی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی از شرکت های فعال در استان به دانشگاه علوم پزشکی کمک مالی کرده اند، عنوان کرد: ما کمک های مالی شرکت های مختلف را در راستای تقویت زیرساخت های درمانی استفاده کرده ایم.

قزلباش با بیان اینکه برخی از شرکت ها نقش ملی در حوزه صنعت دارند و انتظار مردم از این ها بالا است، افزود: امیدواریم همین طور این شرکت ها ما را کمک کنند و نیازمندی های دانشگاه را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه به نظر ما بیماری کرونا ویروس فعلا ادامه دارد، ابراز کرد: تعداد بیماران استان زنجان با شیب ثابتی افزایش پیدا می کند  و امیدواریم این آمار طی روز های بعدی نزولی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان بیان کرد: طبق آخرین خبری که از دبیرکل WHO اعلام شده است فقط بیماران کرونایی و افرادی که از این بیماران مراقبت می کنند باید از ماسک استفاده کنند و زدن ماسک برای تمامی افراد نیاز نیست.

وی با بیان اینکه تا امروز بیش از یک میلیون از مردم استان زنجان غربالگری شده اند تصریح کرد: تا به امروز 95 درصد از مردم استان غربالگری شده اند.

قزلباش با بیان اینکه بیش از 90 درصد از مردم زنجان تحت پیگیری های دوباره غربالگری هستند عنوان کرد: طی غربالگری هایی که در استان انجام شده 15 هزار و 736 مورد مشکوک کشف شده است.

وی با بیان اینکه 4هزار و 996 مورد از موارد مشکوک به پزشک ارجاع داده شده است افزود: به 2 هزار و 898 نفر توصیه شده است در منزل استراحت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به ارجاع 5 هزار و 830 مورد از موارد مشک به مراکز 16 ساعته شبکه بهداشت ابراز کرد: 550 نفر از افرادی که توصیه به استراحت در منزل شده بود به مراکز 16 ساعته مراجعه کرده اند.

وی بیان کرد: 545 نفر از افرادی که به مراکز 16 ساعته شبکه بهداشت مراجعه کرده اند جهت دریافت خدمات بستری به بیمارستان منتقل شده اند.

قزلباش با بیان اینکه بیش از 7 هزار نفر از شهروندان استان زنجان در قرنطینه هستند خاطرنشان کرد: بیش از 14 هزار و 600 نفر در زنجان تحت قرنطینه هستند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر