logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۵۶۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان:

180 حلقه چاه‌ غیرمجاز در زنجان مسدود شد/ اخذ دستور قضایی برای انسداد 70 چاه غیرمجاز در زنجان

180-حلقه-چاه‌-غیرمجاز-در-زنجان-مسدود-شد-اخذ-دستور-قضایی-برای-انسداد-70-چاه-غیرمجاز-در-زنجان

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به اینکه عملیات انسداد چاه‌های غیرمجاز از تعطیلات عید ادامه خواهد داشت گفت: 180 چاه غیرمجاز مسدود شده و 70 مورد را از در برنامه‌ داریم.

اسمعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان زنجان اظهار کرد: تا به امروز 180 حلقه چاه‌ غیرنجاز در استان زنجان مسدود شده است.

وی با تاکید براینکه قرار بود 250 حلقه چاه تا به امروز مسدود شود ولی متاسفانه به دلیل وقوع مشکلاتی از برنامه‌ عقب هستیم تصریح کرد: به دلیل بیماری کرونا عملیات انسداد چاه‌های غیرمجاز به تعویق افتاده و ادامه روند انسداد چاه‌ها بعد از برگشتن به وضعیت عادی ادامه خواهد داشت.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به اینکه دستورات قضایی برای انسداد 70 مورد از چاه‌های غیرمجاز اخذ شده و در برنامه امسال قرار دارد افزود: بعد از تعطیلات نوروز هماهنگی لازم با نیروی انتظامی جهت انسداد اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند جهت جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌های غیرمجاز در سطح استان اقدام می‌شود ابراز کرد: 310 مورد کنتور هوشمند نیز به چاه‌های مجاز استان زنجان جهت کنترل برداشت‌ها نصب شده است.

افشاری با تاکید براینکه کنتورهای هوشمند هم به چاه‌های صنعتی و هم کشاورزی نصب شده و میزان برداشت‌ها با این روش کنترل می‌شود افزود: در استان زنجان نیز حدود 90 درصد مصرف آب در حوزه کشاورزی است.

وی با تاکید براینکه مصرف آب در حوزه کشاورزی با ایجاد الگوی کشت باید کاهش یابد افزود: توسعه آبیاری تحت فشار باید اتفاق بیفتد و توسعه این اقدامات در مصرف آب در حوزه کشاورزی تاثیر گذار است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان با تاکید براینکه مردم این تصورات را نداشته باشند که با بارندگی‌های اخیر آب‌های زیرزمینی افزایش یافته است عنوان کرد: این بارش‌‌های تاثیرات بسیار ضعیفی بر آب‌های زیرزمینی گذاشتند و باید در مصرف آب صرفه جویی کنیم تا به وضعیت بحرانی دچار نشویم.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر