logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۵۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
در نشست خبری مدیرکل ارشاد زنجان مطرح شد؛

چهار پروژه فرهنگی و هنری زنجان به بخش غیردولتی واگذار می شود/احداث 7 سینما در منطقه گاوازنگ زنجان

چهار-پروژه-فرهنگی-و-هنری-زنجان-به-بخش-غیردولتی-واگذار-می-شود-احداث-7-سینما-در-منطقه-گاوازنگ-زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: چهار پروژه فرهنگی و هنری استان زنجان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان به بخش غیردولتی واگذار می شود.

به گزارش موج رسا; ناصر مقدم در جمع خبرنگاران استان زنجان با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: دعوت به حضور حداکثری برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تا دشمنان داخلی و خارجی مجددا از انقلاب اسلامی و ملت مایوس از رسالت های رسانه ها محسوب می شود.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی درست، دقیق و رعایت اخلاق حرفه ای از دیگر وظایف خبرنگاران است، افزود: اطلاعیه ای از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده است که مطابق آن،نشریات و رسانه هایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند، نمی توانند به تبلیغات کاندیداها بپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه رسانه های استان همواره اخلاق حرفه ای را رعایت کرده اند، ادامه داد: برگزاری انتخابات و شور انتخاباتی از وظایف تک تک افراد جامعه است تا انتخابات حماسی برگزار شود.

مقدم یکی از موضوعات بسیار مهم در برنامه های دولت مبتنی بر سیاست های کلی نظام، تحقق اقتصاد مقاومتی و اتمام پروژه های نیمه تمام عنوان کرد و افزود:: چهار پروژه از سوی این اداره کل در استان به بخش غیردولتی واگذار می شود.

وی با بیان اینکه سالن تئاتر، فرهنگسرای ایجرود و هنرستان هنرهای تجسمی دختران و هنرستان موسیقی پونک از پروژه های اقتصاد مقاومتی است که تکمیل و نگهداری آنها به بخش غیر دولتی تا هفته آینده با ارائه فراخوان واگذار می شوند، تصریح کرد: احداث تالار بزرگ و کتابخانه عمومی زنجان از طریق مسکن و شهرسازی نیز واگذار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه آگهی واگذاری مدیریت مراکز فرهنگی و هنری به بخش غیردولتی نیز ظرف این ماه صادر و فرهنگسراهای خرم دره، ایجرود،خدابنده،طارم و ماهنشان و هنرستان هنرهای زیبا به این بخش واگذار می شود.

مقدم افزود: علاوه بر این پروژه ها،اتمام مراحل اداری واگذاری زمین موزه هنرهای معاصر انجام شده و عملیات اجرایی آن از طریق اعتبارات ملی آغاز می شود.

مقدم گفت: هفت سینمای کوچک و متوسط از طریق بخش غیر دولتی در منطقه گاوازنگ احداث می شود.

وی با اشاره به برنامه های سال جاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، گفت: پنج اصل در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بیان داشت: لحاظ کردن تحقق سیاست اعتدال فرهنگی و استفاده از بدنه کارشناسی همکاران و اصحاب فرهنگ و هنر در قالب کارگروه های فرهنگ و هنر و فرهنگ و جامعه،طراحی برنامه ها متناسب با سیاست ها و خط مشی های نظام اسلامی، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، تحقق منشور حقوق شهروندی در برنامه های سال جاری مورد توجه قرار می گیرد.

مقدم توجه به ظرفیت های شهرستان ها را در حوزه های مختلف از دیگر رویکردهای این اداره کل عنوان کرد و گفت: گستره و تنوع فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار زیاد است که فعالیت های فرهنگی، هنری و دینی مورد توجه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه های سال جاری در قالب برنامه های ملی، منطقه ای، استانی و شهرستانی اجرا می شود، افزود: بیش از 45 برنامه در سال جاری پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه اعتبارات فرهنگی استان پاسخگوی نیازهای به حق جامعه فرهنگ و هنر نبوده است، افزود: برنامه های فرهنگی با توجه به نیاز استان با کمبود اعتبارات مواجه است.

مقدم با بیان اینکه ضروری است استانداری و سازمان برنامه و بودجه اعتبارات این اداره کل را متناسب با انتظارات اصحاب و فرهنگ و هنر در نظر بگیرند،افزود: در سه ماهه سال جاری 9 برنامه استانی پیش بینی شده است که دو مورد اجرایی شده است.

وی ادامه داد: چهارمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری رمضان،اولین همایش داعیان راستین، گردهمایی و تجلیل از مربیان موسسات قرآن و عترت،دومین همایش نادیان و مراسم جشن انتشار پنجاهمین شماره فصلنامه زنجان در طول این مدت اجرایی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه ارکست ملی ایران در روزهای 21 و 22 اردیبهشت ماه با هنرمندی اصفهانی به روی صحنه می رود، افزود: اعزام علاقه مندان اصحاب و فرهنگ و هنر و رسانه به نمایشگاه کتاب و بازدید از فیلم ماجرای نیمروز از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

مقدم گفت: اصحاب رسانه استان زنجان همواره منصف، معتدل و به فکر توسعه،رشد و تکامل فرهنگی، هنری و اقتصادی استان بوده اند.

وی با بیان اینکه در سال جاری تا کنون مجوزی برای رسانه های استان صادر نشده است، افزود: مدت زمان بسیار طولانی برای اخذ مجوز در گذشته طی می شد اما در حال حاضر روند معمولی را طی می کند.

این مسئول در خصوص افزایش کمیت نشریات استان زنجان، گفت: سال 92 تعداد نشریات 50 تا بود اما نصف بیشتر این نشریات چاپ نمی شدند اما در حال حاضر اگر نشریات نتوانند انتشار یابند، از گردونه انتشار خارج می شوند.//ن

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳ ]
بودجه ای که بنام فرهنگ تخصیص ودوباره برای هزینه های دولت عودت می شود هیچ ضرورتی ندارد
فرم ارسال نظر