logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۵۵۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
آیت الله حسینی زنجانی:

فضیلت لیله القدر در ماه شعبان وجود دارد/ مردم مناجات شعبانیه را از دست ندهند

فضیلت-لیله-القدر-در-ماه-شعبان-وجود-دارد-مردم-مناجات-شعبانیه-را-از-دست-ندهند

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به فضیلت های ماه شعبان گفت: فضیلت لیله القدر در ماه شعبان وجود دارد.

آیت الله سید محمد حسینی زنجانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با تبریک حلول ماه مبارک شعبان و اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: یکی از منازل سلوک الی الله ماه های باعظمتی همچون ماه شعبان است و برای ماه شعبان فضیلت لیله القدر بیان شده است.

وی با بیان اینکه فضیلت لیله القدر در ماه شعبان همان ولادت باسعادت حضرت حجت (عج) است ابراز کرد: خداوند وعده داده است که در حکومت حضرت حجت (عج) هر مظلومی را نصرت و یاری کند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در شان و مقام این ماه بس که شعبان، ماه رسول الله است، تصریح کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام فرمودند: شعبان ماه من است و رحمت خداوند به کسی که در این ماه همراهی کند، پس هر کس منزلت این دعوت عظمی را درک کند فرصت را مغتنم می شمارد و از این فرصت بهترین استفاده را خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در ماه شعبان به روزه داری تاکید بسیاری شده است، عنوان کرد: واضح و روشن است زمانی که برای روزه این ماه ثواب بسیاری در نظر گرفته شده برای سایر اعمال در این ماه مانند نماز، صدقه، مناجات و صرف اموال در راه های خیر اجر بیشتری نسبت به ماه های دیگر قرار داده شده است.

آیت الله حسینی با توصیه به خواندن مناجات شعبانیه، افزود: اهل الله و اهل توحید با این مناجات مانوس هستند و منتظرند تا ماه شعبان فرا برسد و از آن معارف بلند این دعا بهره ببرند و اگر کسی بخواهد به مقام عبودیت برسد مناجات شعبانیه انسان را به آن مقام می رساند.

وی با اشاره به فرازی از دعای شعبانیه، ابراز کرد: در مناجات شعبانیه آمده است پروردگارا نور بصیرت قلب های ما را در پرتو نور هایی که به تو می رسد قرار ده.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر