logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۵۵۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

نامه سرگشاده بسیج دانشجویی خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان

نامه-سرگشاده-بسیج-دانشجویی-خطاب-به-رئیس-دانشگاه-علوم-پزشکی-استان-زنجان

بسیج دانشجویی خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نامه سرگشاده ای را منتشر کرد.

به گزارش موج رسا; بسیج دانشجویی خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نامه سرگشاده ای را منتشر کرد که متن این نامه را در ذیل می خوانید:

جناب آقای دکتر قزلباش،ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی زنجان

با سلام و احترام covid این روز ها تب شیوع بیماری کرونا( -) همه کشور را فرا گرفته و کل اقشار مختلف مردم را هر 19 کدام به نوعی تحت تاثیر قرار داده و جان آنها را تهدید میکند.بنابراین همه نگاه ها متوجه تصمیمات تاثیر گذار مسوولین امر خواهد بود که با توجه به موقعیت این بزرگواران،انتظار می رود این تصمیمات در منظقی ترین و کارآمد ترین حالت ممکن گرفته شوند.زیرا در این اوضاع و احوال نابسامان،درصورت عدم انجام اقدامات موثر،بی شک روز به روز بر بحران موجود افزوده شده و عواقب آن غیر قابل پیش بینی خواهد بود! بر همگان عیان است که این بیماری شیوع بالایی دارد و اقدامات پیش گیرانه قطعا باید در اولویت همه ی تصمیمات قرار گیرد اما متاسفانه دیده میشود که در بسیاری از موارد، این اقدامات انجام نشده و در خوش بینانه ترین حالت،بصورت جدی انجام نمیشوند. بنابراین برخود لازم دانستیم که مواردی را به اختصار ذکر کرده و از جنابعالی درخواست اکید داریم که حتما و فورا به این موضوعات رسیدگی فرمایید. 

همراه به بیمارستان مراجعه میکند.با توجه به ضعف 3 یا 2 -بیمار مشکوک حداقل با یک همراه و گاها 1 بیمار،همراهان به صورت نزدیک با وی در ارتباط هستند.در داروخانه ها نیز تجهیزات در بیشتر مواقع وجود ندارند یا به سختی یافت میشوند که در این صورت هم با قیمت های بالا به فروش میرسند(بنابر اخرین پایش صورت گرفته از سطح داروخانه های شهر) و بنابراین بسیاری از همراهان توانایی تهیه ماسک و دستکش را نیز ندارند.انتظار میرود بیمارستانها این حداقل امکانات را برای همراهان فراهم نموده تا از ادامه زنجیره انتقال بیماری جلوگیری گردد.

-اجرایی کردن بند "ملاقات ممنوع" در بیمارستان ها امری ضروری است.لازم به ذکر است که با وجود 2 وضع این قانون، همچنان این مورد به طور کامل اجرا نمیشود و به هر طریقی این قانون شکسته میشود.

-کافی نبودن و بعضا عدم تجهیز بخش هایی از بیمارستان ها از جمله آزمایشگاه ها،گرافی ها،اتاق عمل و 3 یک ماسک ساده نیز نداشته اند و CPRبخصوص اعضای تیم احیا که حتی مشاهده شده که این افراد حین پرستاران(که از حیث ارتباط نزدیک با بیمار به جهت لوله گذاری و ساکشن و... و ارتباط نزدیک با عفونت نیازمند تجهیز بیشنری هستند)همچنان دچار مشکلات عدیده ای چون ادامه زنجیره انتقال و فرسایش نیروی درمان هستند.انتظار میرود که کادر بخش های حساسی مثل احیا،پگ های جداگانه ای داشته باشند. -در بخش های غیر کرونایی دارای بیماران مشکوک،همچنان تجهیزات کافی برای پرستاران وجود ندارد و 4 تعداد بسته های حمایتی تجهیزاتی،با وجود افزایش بیماران تغییری نکرده است! که البته تجهیزات فعلی نیز محدود به روزی یک عدد ماسک و دستکش میشود و تجهیزاتی همچون شیلد حفاظتی،توسط خود پرسنل تهیه میشود.

-با توجه به کمبود نیرو و نیاز بیمارستان ها، از پرستاران غیر شاغل درخواست همکاری شده که به آنها 5 وعده استخدام و حقوق بالا و ... داده شده است که احقاق این حقوق و وعده ها بعد از بحران،ضروری بوده و توجه دست اندرکاران را میطلبد.

-آموزش های لازم مانند نحوه ضدعفونی سطوح برای تمامی پرسنل اعم از خدمات و... برای جلوگیری از 5 انتشار آلودگی ضروری است.

-دیده شده که در بعضی از شهر ها بیماران فوتی کرونا،به خانواده هایشان تحویل میگردد و کفن و دفن 6 توسط ایشان صورت گرفته و حتی مراسماتی نیز برگزار میشود.این اتفاق سبب تشدید انتشار ویروس خواهد شد و از بروز دوباره این اتفاق جدا جلوگیری گردد.

-با ذکر چند مورد از موضوعات حیاتی که هدف تمامی آنان "قطع زنجیره انتقال" می باشد، از جنابعالی و 7 همکاران محترمتان انتظار میرود که پیگیری سریع و قاطع صورت دهید تا ان شاالله هرچه زودتر شاهد این مهم و بازگشت سلامتی به کشور عزیزمان باشیم.

در پایان بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان،آمادگی خود را جهت مساعدت دست اندرکاران سلامت در جهت رفع کمبود ها و عبور بهتر و سریع تر از این بحران در زمینه های مختلف، از تولید اقلام بهداشتی تا ارایه ی خدمات درمانی اعلام می دارد.

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر