logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۸
[ شناسه خبر : ۱۵۵۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل هلال احمر استان زنجان:

58 هزار نفر توسط هلال احمر مورد غربالگری قرار گرفتند

58-هزار-نفر-توسط-هلال-احمر-مورد-غربالگری-قرار-گرفتند

مدیرکل هلال احمر استان زنجان با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: 58 هزار نفر توسط هلال احمر مورد غربال گری قرار گرفتند.

به گزارش موج رسا; شهرام میرزایی در نشست خبری با اشاره به تشکیل کمیته مبارزه با کرونا در هلال احمر استان زنجان، اظهار کرد: از 13 بهمن ماه این کمیته برای  پیگیری مباحث آموزشی تشکیل شد.

وی با اشاره به آموزش کادر هلال احمر زنجان در راستای مقابله با کرونا قبل از بروز هیچ گونه نشانه ای از این بیماری در کشور، ابراز کرد: سال های گذشته از 25 اسفند طرح نوروزی را شروع می کردیم و امسال با توجه به شرایط موارد مصوب شده در ستاد کرونا را اجرایی کردیم.

مدیرکل هلال احمر استان زنجان با اشاره به همکاری هلال احمر استان زنجان با دانشگاه علوم پزشکی زنجان در راستای آموزش عمومی کرونا ویروس، تصریح کرد: ما جزو اولین استان هایی بودیم که این اقدام را انجام دادیم.

وی با اشاره به ضد عفونی معابر و مراکز عمومی توسط هلال احمر زنجان، عنوان کرد: بخشی از کانون جوانان و کانون طلاب جمعیت هلال احمر در این حوزه ورود کرده است.

میرزایی با اشاره به کمبود لوازم حفاظت فردی در اوایل ورود این ویروس به استان، افزود: با مشارکت خیرین و کانون جوانان حلال احمر و مشارکت فنی و حرفه ای استان از 20 اسفند در راستای تولید ماسک قدم برداشته ایم.

وی با بیان اینکه روزانه 30 هزار ماسک توسط جمعیت هلال احمر در شهرک صنعتی تولید می شود، ابراز کرد: ماسک های تولید شده به معاونت غذا و دارو و دستگاه هایی که این اقلام را نیاز دارند ارسال می شود.

مدیرکل هلال احمر با بیان اینکه 21 پست باررسی و تب سنجی جمعیت هلال احمر در استان فعال است تصریح کرد: از ابتدای فعالیت 21 پست بازرسی و تب سنجی هلال احمر تا روز گذشته 58 هزار نفر مورد بازرسی و تب سنجی قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: از بین 58 هزار مورد پایش شده در استان 336 مورد مشکوک به کرونا ویروس توسط جمعیت هلال احمر شناسایی وبه مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده شده اند.

میرزایی با اشاره به کاهش سفر های نورزوی هم وطنان به استان زنجان افزود: تصادفات جاده ای در استان زنجان  به شدت کاهش یافته است و فقط 4 مورد برای امداد رسانی در سال جاری به هلال احمر اعلام شده است که ما نیز به هر چهار مورد خدمات ارائه کرده ایم.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان زنجان برای راه اندازی نقاهتگاه های کرونا ویروس 10 هزار و 150 پتو به متولیان امر تحویل داده است افزود: جمعیت هلال احمر زنجان یک نقاهتگاه 100 تخته در ابهر تاسیس می کند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر