logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۵۵۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
شهردار زنجان خبر داد؛

ممانعت از حضور مردم در بوستان های زنجان در روز طبیعت

ممانعت-از-حضور-مردم-در-بوستان-های-زنجان-در-روز-طبیعت

شهر دار زنجان با اشاره به اقدامات شهرداری زنجان در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، گفت: در روز طبیعت از حضور مردم در بوستان های زنجان ممانعت به عمل می آید.

به گزارش موج رسا; حبیب الله یگانه امشب در نشست خبری با اشاره به اقدامات شهرداری زنجان در راستای مبارزه با ویروس کرونا، اظهار کرد: مهم ترین اقدامات شهرداری زنجان در مقابله با این بیماری ضدعفونی کردن شهر و ناوگان حمل و نقل عمومی شهر بوده است.

وی با بیان اینکه در خانه ماندن شهروندان انتظار همه مسئولین از مردم استان است، ابراز کرد: اگر همشهریان در خانه بمانند در کنترل بیماری به پزشکان و کادر درمانی کمک خواهند کرد.

شهردار زنجان با اشاره به رها کردن دستکش و ماسک در معابر عمومی توسط برخی از مردم، تصریح کرد: صرفه نظر از زحماتی که این کار برای پاکبانان ایجاد می کند این عمل می تواند موجب انتشار بیشتر این بیماری در شهر و استان شود.

وی با اشاره به روز طبیعت عنوان کرد: همان گونه که امروز و در این زمان از مردم می خواهیم در خانه بمانند از مردم خواهش داریم در روز  طبیعت نیز در خانه بمانند.

یگانه با اشاره به مصوبات ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا، اظهار کرد: در روز 13 فروردین تمامی بوستان ها و پارک ها در داخل و خارج از شهر تعطیل است و به کسی اجازه تردد در این محل ها داده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه به دلیل نیاز برخی از هم شهری ها به فضای آزاد برای قدم زدن و ورزش کردن پارک های زنجان تا به امروز تعطیل نبوده و تا روز 12 فروردین تعطیل نمی باشد، افزود: تمامی اطلاعیه ها و نحوه استفاده از لوازم ورزشی در پارک ها در تابلو اعلانات پارک ها اعلام شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه در آرامستان های شهر زنجان اموات کرونایی به صورتی که دانشگاه علوم پزشکی به شهرداری ابلاغ کرده دفن  می شوند، ابراز کرد: با ورود سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه و پیش قدم شدن برخی از طلاب غسل دادن اموات به صورت شرعی در بهشت زهرا زنجان انجام می شود.

وی با بیان اینکه شاید ما نتوانسته ایم خطر واقعی بیماری کرونا را به مردم اطلاع دهیم و به همین دلیل شاهد حضور برخی از مردم در معابر عمومی هستیم، تصریح کرد: خواهش می کنم مردم جز برای کار های ضروری از خانه خارج نشوند

یگانه با بیان اینکه نباید هیچ یک از واحد های تجاری به جز داروخانه ها و محل های عرضه کننده مواد غذایی فعالیت کنند، عنوان کرد: در صورت تخلف برخی از اصناف مسئولان قضایی با متخلفان برخورد جدی می کنند.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه شهرداری مسئولیت جمع آوری معتادان و متکدیان را زیر نظر سایر نهاد ها دارد افزود: متاسفانه بعضا اتفاق می افتد که شهرداری جمع آوری را انجام می دهد ولی نهاد هایی که باید این افراد را بپذیرند این کار را انجام نمی دهند.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد از ناوگان اتوبوس رانی شهر زنجان در دست بخش خصوصی است، ابراز کرد: متاسفانه زمانی که تعداد مسافر به اندازه کافی نباشد بخش خصوصی کار نمی کند.

یگانه با اشاره به فعالیت میدان احشام و تامین گوشت و فراورده های گوشتی شهر زنجان و استان زنجان از این محل، عنوان کرد: اگر ستاد مبارزه با ویروس کرونا تاکید بر تعطیلی این میدان داشته باشد این میدان تعطیل می شود و اکنون برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا روزانه این میدان ضد عفونی می شود.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر