logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۵۴۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

حال و هوای پایتخت شور و شعور حسینی در تلخ‌ترین روز سال 98

حال-و-هوای-پایتخت-شور-و-شعور-حسینی-در-تلخ‌ترین-روز-سال-98

روز شهادت سردار قاسم سلیمانی از تلخ ترین اخبار سال 98 بود که دل‌های مردم ایران را غمبار کرد.

به گزارش موج رسا; 13 دی ماه سال گذشته بود که خبری هولناک و ناراحت‌کننده‌ای در جهان منتشر شد که مردم ایران را بیشتر از هر روز دیگری داغدار کرد، خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی تلخ‌ترین خبری بود که در سال گذشته دل‌های ایران زمینی‌ها را غمگین کرد.

مردم پایتخت شور و شعور حسینی زنجان نیز که ارادات خاصی به سردار دل‌ها داشتند غمبارتر و اشک‌بارتر این روز را به شب رساندند، خبر شهادت سردار سلیمانی خبری دور از انتظار و بسیار درد آور برای زنجانی‌ها بود.

از همان نخستین روزهای اعلام شهادت این سردار بزرگ اسلام، مردم زنجان به صورت خودجوش به خیابان‌ها آمده و انزجار خود را از این اقدام تروریستی اعلام کردند، مردم شهر غواصان دریا دل با در دست داشتن عکس‌های سردار اسلام و بنرهای شعاری "مرگ بر آمریکا" بر اندام دشمن لرزه انداخته و خواستار اقدام متقابل ایران برای جنایت آشکار آمریکا شدند.

مراسم‌های مختلف عزاداری از سوی اقشار مختلف در زنجان برگزار شد و حتی پرچم‌های عزا بر سردر خانه‎ها، مغازه‌ها، بازار و خیابان‌ها برافراشته شد تا در غم از دست دادن این عزیز سفر کرده، پایتخت شور و شعور حسینی زنجان بار دیگر در صف مقدم باشد.

*نامگذاری طولانی‌ترین خیابان زنجان به نام سردار سلیمانی

در راستای گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپاه جهان اسلام و فرمانده محور مقاومت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش هادی طارمی، طولانی‌ترین خیابان زنجان و یک میدان در این شهر با تصمیم اعضای شورای این شهر به نام این دو شهید عزیز مزین شد.

همچنین به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی و همرزم زنجانی‌اش شهید هادی طارمی، دسته‌های عزاداری در زنجان به حرکت درآمده و پس از برگزاری نماز جمعه، مردم زنجان اقدام کور را آمریکا را در ترور این شهید بزرگ اسلام محکوم کردند.

مردم زنجان در این راهپیمایی برضرورت تداوم راه جهاد و مقاومت تاکید کرده و شعارهای انقلابی از جمله "سردار دل‌ها راهت ادامه دارد" را سر دادند.

به مناسبت شهادت سردار سلیمانی در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان نیز مراسمی با حضور گسترده مردم انقلابی زنجان برگزار شد.

 

*برگزاری مراسم‌های عزاداری برای سردار دل‌ها در زنجان

پس از برگزاری مراسم‌های رسمی مردم زنجان در خانه‌های خود نیز مراسم‌های عزاداری برگزار کرده و یاد و خاطره این شهید را گرامیداشتند.

این مراسم‌ها از سوی اصناف و بازاریان، خانواده‌های شهدا، هئیت‌های مذهبی، پایگاه‌های مقاومت بسیج، کانون‌های فرهنگی و هنری و بسیاری از فعالان عرصه فرهنگ و هنر برگزار شد.

در هوای برفی و زمستانی زنجان مراسم‌های گرامیداشت با حضور گسترده مردم برگزار شد و مردم پایتخت شور و شعور حسینی به مقام شام این شهید ادای احترام کردند.

پیام‌های تسلیتی نیز از سوی گروه‌ها، اقشار و دستگاه‌های اجرایی زنجان به مناسبت شهادت سردار سرافراز اسلام منتشر شد.

پس از برگزاری مراسم‌های متعدد گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و شهید طارمی در زنجان، مراسم چهلمین روز عروج این شهدا نیز با عظمت بالایی در زنجان برگزار شد.

این مراسم با حضور سردار فلاح‌زاده معاون هماهنگ کننده سپاه قدس بیستم بهمن ماه در مصلی خاتم الانبیا با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.

در همین روز گردهمایی جوانان انقلابی به عنوان "خیزش سلیمانی‌ها" نیز با حضور جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در زنجان برگزار شد.

بامداد جمعه 13 دی، حاج قاسم سلیمانی به همراه ابو مهدی مهندس از فرماندهای مقاومت در حمله بالگردهای آمریکایی در بغداد به شهادت رسیدند.

ملکناز نجفی

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر