logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۵۴۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل هواشناسی استان زنجان:

سامانه بارشی فردا از استان زنجان خارج می‌شود/ تداوم بارش‌ها تا پایان امروز در استان زنجان

سامانه-بارشی-فردا-از-استان-زنجان-خارج-می‌شود-تداوم-بارش‌ها-تا-پایان-امروز-در-استان-زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه سامانه بارشی فردا از استان زنجان خارج می‌شود گفت: بارش‌ها تا پایان امروز در زنجان ادامه دارد و با خروج سامانه بارشی دما هوای زنجان نیز افزایش می‌یابد.

رسول همتی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت هوای استان زنجان اظهار کرد: میزان بارش باران در چند روز اخیر در سطح استان زنجان 48 میلیمتر بود و میزان بارش برف در مناطق کوهستانی نیز 20 سانتیمتر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش‌ها نیز در شهر زرین رود بود تصریح کرد: تا پایان امروز بارش‌ها ادامه خواهد داشت و امروز بارش‌ها به صورت پراکنده پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه سامانه بارشی امروز در نقاط مختلف استان زنجان فعال خواهد بود عنوان کرد: این سامانه بارشی فردا از استان زنجان خارج خواهد شد.

وی با تاکید براینکه بارش‌ها به صورتی نیست که موجب وقوع سیل شود ابراز کرد: کاهش دما را در چند روز اخیر داشتیم و از فردا شاهد افزایش دما خواهیم بود.

همتی بیان کرد: از ابتدای مهر ماه تا سوم فروردین امسال میزان بارش‌ها 226 میلیمتر بوده که در مدت مشابه سال گذشته که 212 میلیمتر بود شاهد افزایش 7 درصدی را در استان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: میزان بارش‌های سالجاری نسبت به وضعیت نرمال که 184 میلیمتر بوده نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان در پیامی روز جهانی هواشناسی را به کارکنان هواشناسی استان و جامعه هواشناسی تبریک گفت و از تلاش کارکنان زحمت کش هواشناسی قدردانی کرد.

وی با تاکید براینکه برنامه‌های هواشناسی همگی برای حفاظت از جان و مال مردم در برابر بلایای طبیعی، حفاظت از محیط زیست و افزایش رفاه اقتصادی و اجتماعی در همه بخش‌های جامعه نظیر امنیت غذایی، منابع آبی و حمل و نقل غیره بوده است عنوان کرد: فعالیت‌های سازمان هواشناسی نقش بزرگ و موثری در تامین رفاه و امنیت هموطنان ایفا دارد.

همتی ابراز کرد: چهارم فروردین مصادف با ۲۳ مارس از طرف سازمان جهانی هواشناسی به عنوان روز جهانی هواشناسی نامگذاری شده است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر