logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۵۴۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس انستیتو پاستور ایران:

توانایی انجام روزانه 10 هزار آزمایش تشخیص کرونا را در کشور داریم/ آغاز کار ساخت واکسن کرونا زیر نظر انستیتو پاستور

توانایی-انجام-روزانه-10-هزار-آزمایش-تشخیص-کرونا-را-در-کشور-داریم-آغاز-کار-ساخت-واکسن-کرونا-زیر-نظر-انستیتو-پاستور

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به توان آزمایشگاهی کشور گفت: می توانیم روزانه 10 هزار آزمایش تشخیص کرونا را انجام دهیم.

به گزارش موج رسا; علیرضا بیگلری در نشست رسانه ای با اشاره به اقدامات انیستیتو پاستور ایران، اظهار کرد: این مجموعه دو ماه قبل از این که این بیماری در ایران آغاز شود طراحی کیت های تشخیص کرونا را در ایران شروع کرده بود.

وی با بیان اینکه ما از اولین روز های بروز این بیماری آمادگی لازم را داشتیم، ابراز کرد: اولین آزمایشگاه ها را بعد از انتشار ویروس کرونا در قم و اراک راه اندازی کردیم.

رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه ما با بروز کرونا در کشور در دو محور کار خود را شروع کردیم، تصریح کرد: ظرفیت تشخیص را در انستیتو پاستور ایران 30 برابر بالا بردیم، در حالی که قبل از افزایش ظرفیت انستیتو پاستور ایران فقط می توانستیم روزانه 60 آزمایش را انجام دهیم که این ظرفیت را به 2000 آزمایش در روز رساندیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه استند فورد در تلاش است تا توان تشخیص خود را به هزار آزمایش در روز برساند، عنوان کرد: ما توانستیم در کمتر از دو هفته به دو هزار آزمایش فقط در انستیتو پاستور ایران برسیم.

بیگلری با اشاره به راه اندازی 56 آزمایشگاه در سراسر کشور، افزود: با آموزش هایی که دادیم اکنون در کشور یک شبکه آزمایشگاهی منسجم را راه اندازی کرده ایم.

وی با بیان اینکه زنجان، تبریز، اصفهان، شیراز، زاهدان و تهران یک نوع آزمایشگاه را انجام می دهند، ابراز کرد: همین امر موجب تشویق قرار گرفتن شبکه بهداشت کشور از طرف سازمان بهداشت جهانی شد.

 وی با بیان اینکه ما اکنون می توانیم روزانه 10 هزار آزمایش را در کشور انجام دهیم ادامه داد: کشور آمریکا فقط 7 هزار آزمایش را روزانه می تواند انجام دهد.

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به برنامه ریزی شبکه بهداشت کشور به چند برابر کردن توان آزمایشگاهی کشور، تصریح کرد: در این راستا قطعا به کیت های تشخیص بیشتری احتیاج خواهیم داشت.

وی با اشاره به اعلام آمادگی 53 شرکت فناور در ایران برای تولید کیت های تشخیص ویروس کرونا، عنوان کرد: تا روز 28 فروردین دو شرکت تولید کیت مورد تایید قرار گرفته اند و دو شرکت دیگر هم تا دو هفته دیگر اگر نواقص کار های اداری خود را برطرف کنند می تواند وارد چرخه تولید کیت های تشخیص کرونا ویروس شوند.

بیگلری با بیان اینکه کرونا علی رغم تهدید هایی که برای کشور داشت دو فرصت فراهم کرد، افزود: شبکه قوی آزمایشگاهی و تولید کیت های تشخیص کرونا ویروس که جسارت بالایی را می خواست از دستاورد های دانشمندان ایرانی دراین مدت است.

رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه یکی از اولویت ها در جهان تولید های واکسن کرونا ویروس است ابراز کرد: انستیتو پاستور ایران در راستای تولید واکسن این بیماری وارد عمل شده است.

وی با بیان اینکه انیستیتو پاستور ایران در کشور فقط دو شعبه دارد که یکی از این شعبه ها در همدان است که کانون آموزش بیماری های منتقل در جوندگان است، تصریح کرد: شعبه دیگر انستیتو پاستور ایران در آمل است که بیماری های محیطی در انجا بررسی می شود.

بیگلری با اشاره به کمبود کیت های تشخیص در اولین روز های ورود کرونا به کشور عنوان کرد: اکنون مشکلی در خصوص کمبود کیت نداریم و اگر محصولات شرکت های ایرانی آماده شود دیگر هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اولین نمونه های مثبت در روز 30 بهمن و در قم بود افزود: خبر بروز کرونا ویروس در ایران و شهر قم بعد از چند ساعت از طرف وزارت بهداشت اعلام شد.

رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه در اولین روز ها شاهد ارسال نمونه های بسیار بالایی به انستیتو پاستور ایران بودیم افزود: در اولین روز ها جواب دهی به 96 ساعت رسیده بود که اکنون هیچ نمونه ارسالی در نوبت قرار نمی گیرد.

وی با بیان اینکه کرونا یکی از ناشناخته ترین ویروس ها در جهان است، ابراز کرد: در 100 سال اخیر هیچ مشکلی به این اندازه در جهان وجود نداشته است.

بیگلری با بیان اینکه در انستیتو پاستور ایران کار تولید واکسن کرونا ویروس شروع شده تصریح کرد: در کشور ایران نیز شرکت هایی زیر نظر انستیتو پاستور ایران تولید واکسن را شروع کرده اند و باید این موضوع را مورد توجه قرار داد که واکسن های اولیه کارایی ۱۰۰ درصد نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه این بیماری دارو مشخص ندارد و مواردی بوده است که بیمار بدون مصرف دارود درمان شده است، عنوان کرد: در بیمارستان ها درمان های حفاظتی و مراقبتی انجام می شود و تمامی کشور ها به دنبال کند کردن انتقال ویروس هستند.

رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه زیر ساخت های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان بسیار قابل قبول است افزود: در هیج جای دنیا شاهد این حجم از ایثار و فداکاری در کادر درمانی که در ایران وجود دارد، نیستیم.

وی با بیان اینکه کشور ایران تنها کشوری است که در تحریم با این بیماری مقابله می کند و در هیچ جای دنیا تحریم وجود ندارد و پزشکان موارد مورد نیاز را در کمتر از سه روز در دسترس دارند ابراز کرد: ما با اینکه پول را داریم نمی توانیم لوازم را وارد کشور کنیم و تحریم ها باعث بروز مشکلاتی شده است.

بیگلری با بیان اینکه عید نورز یک فرصت طلایی برای قطع زنجیره انتقال است و اگر مردم در تجمع ها حضور پیدا نکنند موج بیماری رو به پایین خواهد بود تصریح کرد: اگر مردم مراعات نکنند بیماری شعله ور خواهد شد و موج بیماری تا آخر ادیبهشت ادامه خواهد داشت.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر