logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۵۴۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
آیت الله خاتمی در گفت وگو با موج رسا:

مدیران جهادی وارد میدان شوند تا جهش تولید محقق شود/ جمعیت 80 میلیونی کشور ظرفیت خوبی برای تولید است

مدیران-جهادی-وارد-میدان-شوند-تا-جهش-تولید-محقق-شود-جمعیت-80-میلیونی-کشور-ظرفیت-خوبی-برای-تولید-است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به شعار سال، گفت: مدیران جهادی وارد میدان شوند تا جهش تولید محقق شود.

آیت الله علی خاتمی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با تبریک سال نو به تمامی ملت ایران و به خصوص مردم ولایتمدار استان زنجان، اظهار کرد: سال 1399 در یک شرایطی شروع شد که سال 98 را بایک ویروس مهاجم به کشور ایران و اکثر کشور های دنیا پشت سر گذاشتیم.

وی با اشاره به اینکه هر سال امام المسلمین حضرت امام خامنه ای به لحاظ ضرورت های جامعه شعاری را به عنوان شعار سال مطرح می کنند، ابراز کرد: امسال را امام خامنه ای سال جهش تولید نامیدند و سال گذشته را سال رونق تولید نام نهاده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به پیام نوروزی امام خامنه ای، تصریح کرد: در فرمایشات رهبری به نظر می رسید ایشان از رونق تولید تا حدودی راضی هستند.

وی با اشاره به قدم های برداشته شده در رونق تولید و آماده شدن برخی زیر ساخت های تولیدی در کشور، عنوان کرد: علی رغم تمامی کار هایی که در سال های گذشته انجام شده نیاز به کار و تلاش بیشتر وجود دارد که این امر جهادی خستگی ناپذیر را در این عرصه می طلبد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه جهش تولید یک امر بسیار گسترده و تخصصی است، افزود: صاحب نظران باید با مطالعه جوانب قضیه را با توجه به ظرفیت ها و استعداد های جامعه مورد توجه قرار بدهند.

وی با گریز به بیانیه گام دوم انقلاب، ابراز کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم فرصت ها و تهدید های جامعه را در 7 محور تبیین فرموده اند و نقاط قوت این نظام را امنیت، پیشروی در عرصه های علم و فناوری و ایجاد زیر ساخت های حیاتی، اقتصادی و عمرانی عنوان کردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان بیان کرد: رهبری نقاط ضعف جمهوری اسلامی ایران را در طول چهل سال گذشته دولتی بودن بخش های زیاد کشور، تک محصولی بودن، نگاه به خارج، کم توجهی به توان داخلی و استفاده اندک از ظرفیت های نیروی انسانی عنوان کردند.

وی با اشاره به اینکه ایران یک درصد از جمعیت جهان را دارد در حالی که هفت درصد از ذخایر معدنی جهان در ایران است، ادامه داد: موقعیت استثنایی جغرافیایی، بازار برزگ ملی، همسایگان زیاد کشور، سواحل دریایی زیاد، زمین های حاصل خیز و ظرفیت های دست نخورده زیادی را داریم که در بحث جهش تولید و در ارتباط با بیانیه گام دوم و شعار سال است.

آیت الله خاتمی با یادآوری محور های مطرح شده در پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب، افزود: کنترل تورم، اصلاح امور گمرگی، بانکی، مالیاتی، تسهیل تولید و روان سازی تولید نکات مهمی است که حتما باید از طرف کارشناسان، دانشمندان اقتصادی جامعه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نقاط قوت و چالش ها و کاستی های سال گذشته باید مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: تولید باید تولید بازار پسند باشد و رضایت مصرف کننده و مشتری مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به بازار داخلی کشور، تصریح کرد: جمعیت 80 میلیونی کشور ظرفیت خوبی برای تولید است.

وی با بیان اینکه موانع صادرات باید برداشته شود، عنوان کرد: جلوگیری از قاچاق و جلوگیری از واردات بی رویه و لوازمی که نمونه مشابه آن در داخل کشور تولید می شود باید در دستور کار قرار گیرد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه برنامه ریزی علمی و واقع بینانه ای برای جهش تولید باید انجام شود، افزود: برنامه ریزی علمی و دقیق و واقع بینانه زمانی صورت می گیرد که نقطه نظرات کارشناسان، افراد باتجربه، دانشمندان و مخصوصا مجموعه های دانش بنیان و جوانان مبتکر به کار گیری شوند و در یک کلمه، مدیریت جهادی در این مسئله نیاز است.

وی با بیان اینکه رهبری ریشه مدیریت جهادی را از ایمان و اعتقادات مردم و از اصل ما می توانیم می داند، ابراز کرد: مدیران کارآمد، پرانگیزه، دانشمند، با اعتماد به نفس بالا باید وارد میدان شوند تا بتوانند این مشکلات را در کوتاه مدت و با دقت برطرف کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه مخاطب رهبری در بیانیه گام دوم جوانان هستند و در پیام نوروزی امسال نیز  توجه به استفاده مجموعه های دانش بنیان و جوانان مبتکر را مورد توجه قرار دادند، تصریح کرد: تحریم ها ما را به زحمت انداختند اما فرصت هایی را نیز ایجاد کردند و باعث شدند ما به ظرفیت های داخلی و قابلیت ها و استعداد های داخلی توجه کنیم.

وی بیان کرد: انشالله به حول قوه پروردگار گام های بلندی را برای ساختن ایرانی آباد و قطع وابستگی به بیگانگان و شکوفایی همه فرصت های موجود و ظرفیت ها و سرمایه های ملی برداریم.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر