logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۵۴۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرماندار شهرستان طارم:

راه ارتباطی طارم- گیلان به صورت ویژه کنترل می‌شود/ مراکز گردشگری طارم تعطیل است

راه-ارتباطی-طارم-گیلان-به-صورت-ویژه-کنترل-می‌شود-مراکز-گردشگری-طارم-تعطیل-است

فرماندار شهرستان طارم با اشاره به اینکه تبادلات شهرستان طارم با استان گیلان بسیار بالا است گفت: راه ارتباطی طارم- گیلان به صورت ویژه کنترل و حجم تردد‌های ورودی طارم نیز بسیار کاهش یافته است.

ستار صفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد اقدامات انجام شده به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس در شهرستان طارم اظهار کرد: از زمانی که بیماری کرونا مطرح شد بازار روز در سطح شهرستان جمع آوری شده چرا که حدود 70 درصد از فروشندگان از شمال وارد شهرستان طارم می‌شدند.

وی تصریح کرد: هدف ما از همان ابتدای مقابله با بیمار کرونا این بود سطح تماس مردم طارم را با اهالی استانهایی که بیمار کرونا شیوع پیدا کرده را کاهش دهیم.

فرماندار طارم با تاکید براینکه جلوی ورود کارگران فصلی که بیشتر آنها از استان گیلان به طارم می‌آمدند گرفته شد افزود: با وجود اینکه نیاز شدیدی به نیروی انسانی در این ایام در حوزه کشاورزی داریم ولی ورود کاگران فصلی به شهرستان را تقریبا به صفر رساندیم.

وی با بیان اینکه کامیون‌های شن و ماسه از راه ارتباطی طارم گیلان به شمال می‌رفتند که جلوی این ترددها نیز گرفته شد بیان کرد: از شهرستان طارم محموله‌های چوب به برخی از استانهایی که با ویروس کرونا درگیر هستنند مانند قم٬ گیلان می‌رفت که جلو خروج این محموله‌ها نیز گرفته شده است.

صفری با اینکه طارم نخستین شهرستانی بود که طرح غربالگری را در ورودی‌های شهرستان ایجاد کرد افزود: این طرح در ورودی‌ها از سمت زنجان و گیلان همچنان اجرا می‌شود.

وی با تاکید براینکه قهوه‌خانه‌ها و مهانسراها نیز از همان ابتدای طرح مقابله با ویروس کرونا در سطح شهرستان بسته شد و برخی از مراکز نیز پلمپ شد عنوان کرد: محل‌های اسکان کارگران فصلی که افراد زیادی از محل‌های آلوده به طارم آمده بودند تخلیه شده و نسبت به بستن این مراکز اقدام شد.

فرماندار طارم در ادامه با اشاره به اینکه مراکز گردشگری طارم به صورت کامل بسته شده است افزود: هیچ خدماتی به مسافران در این مراکز داده نمی‌شود و اهالی طارم مردمانی مهمان نواز هستند ولی با توجه به شرایط بیماری از هم میهنان عزیر درخواست داریم به طارم مسافرت نکنند.

وی با اشاره به اینکه تا اطلاع ثانویه تمامی نماز جماعتها در سطح روستاها جمع آوری شده است بیان کرد: ضدعفونی کردن معابر و مکان‌های عمومی در سطح شهرستان از طریق شهرداری و جوانانی که به صورت خودجوش وارد شدند به صورت مستمر انجام می‌شود.

صفری با بیان اینکه از ظرفیت بسیج نیز برای تهیه و تولید ماسک‌ها رایگان با کمک خیرین استفاده شد تاکید کرد: از طریق فنی و حرفه‌ای نیز در تولید ماسک استفاده می‌شود و در مجموع روزانه حدود 2 تا 3 هزار ماسک در طارم تولید و توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: توزیع این ماسک‌ها با اولویت انجام می‌شود و بیشتر در بین افرادی که در معرض انتقال بیماری هستند توزیع می‌شود.

فرماندار طارم از کاهش میزان تردد در محورهای منتهی به شهرستان طارم خبرداد و گفت: براساس دریافت گزارشات از طریق تردد شمارهای نصب شده در محورهای ورودی شهرستان طارم میزان تردد‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

وی بیان کرد: تبادلات طارم با استان گیلان بسیار بالا است و اگر کنترل‌ها انجام نمی‌شد شاید طارم و زنجان حجم‌ بالایی از مبتلایان به کرونا ویروس را تجربه می‌کردند و خوشبختانه اقدامات جلوگیری از توسعه ویروس کرونا با مدیریت انجام می‌شود.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر