logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۵
[ شناسه خبر : ۱۵۴۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

شمار مبتلایان به کرونا ویروس در زنجان به 261 نفر رسید/ پیش بینی افزایش تعداد بیماران در هفته دوم و سوم فروردین

شمار-مبتلایان-به-کرونا-ویروس-در-زنجان-به-261-نفر-رسید-پیش-بینی-افزایش-تعداد-بیماران-در-هفته-دوم-و-سوم-فروردین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اعلام 20 مورد مثبت جدید مبتلا به کرونا ویروس، گفت: شمار مبتلایان به کرونا ویروس در زنجان به 261 نفر رسید.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش در نشست خبری با اشاره به آمار حوادث رخ داده در چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: خوشبختانه امسال نسبت به سال های گذشته کمترین آمار حوادث چهارشنبه آخر سال را داشته ایم.

وی با بیان اینکه سال قبل 92 حادثه در چهارشنبه آخر سال رخ داده بود که از بین این حواث یک نفر فوت و چند نفر آسیب جدی و نقص عضو شده بودند ابراز کرد: تا به این لحظه 52 نفر در چهارشنبه آخر سال مجروح شده اند که آسیب وارده به آن ها جدی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه اکنون 120 تا 150 نوع دارو برای بیماری کرونایی در جهان در حال آزمایش است، تصریح کرد: تا به این لحظه هیچ کسی در دنیا نتوانسته داروی قطعی کرونا را پیداکند.

وی با بیان اینکه توصیه های بهداشتی در خصوص کرونا ویروس در بین بخشی از مردم محقق نمی شود و در علم جامعه شناسی هم همین طور است و همیشه درصدی از مردم کار هایی که نیاز است را انجام نمی دهند، عنوان کرد: متاسفانه ما نتوانستیم خطر واقعی کرونا را به مرم نشان بدهیم و مردم هم رعایت نمی کنند و این یکی از معضل های  رایج امروز دنیا است.

قزلباش با بیان اینکه در روز های آتی وضعیت بهتری را از نظر حضور مردم در اجتماعات شاهد خواهیم بود چرا که همیشه حضور مردم در اجتماعات قبل از عید نوروز اتفاق می افتد، افزود: نگرانی ما از دید و بازدید های عید است.

وی با بیان اینکه بهتر است مردم به صورت مجازی و تلفنی عید را به دوستان و آشنایان خود تبریک بگویند، ابراز کرد: دید و بازدید های مجازی می تواند سبک جدیدی از دید و بازدید عید باشد و مشکلی ندارد اگر مردم یک سال این کار را برای حفظ سلامت خود و دیگران تجربه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به راه های انتشار ویروس کرونا، تصریح کرد: کرونا ویرس با انتشار قطرات بذاق و لمس کردن منتقل می شود.

وی با اشاره به در خطر بودن کادر درمانی بیمارستان ها در برابر کرونا ویروس، عنوان کرد: احتمال آلودگی 20 درصد از کادر درمانی بیمارستان ها به کرونا ویروس وجود دارد.

قزلباش با اشاره به کمبود کادر درمانی در بیمارستان های استان، افزود: راه هایی همچون آموزش و به کارگیری دانشجویان رشته های مختلف، درخواست نیرو از شرکت ها، به کار گیری مجدد بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی زنجان، افزایش ساعت کاری نیروهای ساعتی دانشگاه علوم پزشکی و... از اقدامات انجام شده برای جلوگیری از کمبود شدید کادر بیمارستان های استان بوده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در هفته دوم و سوم فروردین ماه زنجان بیشترین بیمار کرونایی را داشته باشد، ابراز کرد: در کل استان 1000 تخت برای بیمارن کرونایی در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه 400 تخت در بیمارستان ولیعصر (عج) برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در برخی از شهرستان ها میزان توزیع تخت و بیماران هم خوانی ندارد.

وی با اشاره به اعلام 20 مورد مثبت جدید مبتلا به کرونا ویروس در زنجان، عنوان کرد: تعداد کل بیماران کرونایی در زنجان به 261 نفر رسید و تعداد فوتی های بیماری کرونا در زنجان 16 نفر است.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر