logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۵۴۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

صله رحمی که منجر به گسترش بیماری شود، واجب نیست/ مردم از روش های دیگر برای صله رحم استفاده کنند

صله-رحمی-که-منجر-به-گسترش-بیماری-شود،-واجب-نیست-مردم-از-روش-های-دیگر-برای-صله-رحم-استفاده-کنند

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وضعیت انتشار ویروس کرونا در کشور، گفت: در شرایط کنونی صله رحم به شکل حضور نباید انجام شود.

آیت الله محمد حاجی ابوالقاسم دولابی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه یکی از اصول مسلم اسلامی ضرورت حفظ سلامتی و جان خود و دیگران است، اظهار کرد: هر عملی که باعث شود حفظ سلامتی خود شخص و دیگران به خطر بیفتاد حتما باید ترک شود.

وی با بیان اینکه حتی انجام واجبات در شرایطی که منجر به خطر جانی یا حتی خطر مالی می شود و در مواقع تزاحم، آن واجب از وجوب می افتد، ابراز کرد: برای مثال اگر سفر حج برای کسی خطر جانی داشته باشد حج بر آن شخص واجب نیست و اگر نماز های مستحبی برای کسی خطر جانی داشته باشد، شخص باید نماز را به نماز اضطراری تبدیل کند و این امر بر هر واجبی از واجبات جاری است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه صله رحم در عین اینکه واجب است، شیوه های مختلفی دارد؛ و می شود از طریق تماس تلفنی هم صله رحم را انجام و با خویشاوندان ارتباط برقرار کرد، تصریح کرد: می توان از طرق مختلف، پول برای خویشاوندان خود ارسال کرد و نیاز های بستگان را مرتفع کرد.

وی با اشاره به شرایطی که امروزه کشور در آن قرار دارد، عنوان کرد: به گواهی پزشکان موثق و معتمد رفت و آمد و ارتباط فامیلی می تواند منجر به توسعه بیماری واگیردار شود که بر اساس قواعد و ضوابط فقهی چنین صله رحمی قطعا واجب نیست.

آیت الله دولابی با بیان اینکه در این شرایط می توان گفت صله رحم به شکل حضوری نباید انجام شود، افزود: صله رحم را به روش های دیگر می توان کماکان انجام داد.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر