logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۵۴۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق اصناف استان زنجان:

میوه شب عید با کاهش جزئی قیمت در بازار زنجان توزیع می‌شود

میوه-شب-عید-با-کاهش-جزئی-قیمت-در-بازار-زنجان-توزیع-می‌شود

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه میوه شب عید با کاهش جزئی قیمت در بازار توزیع می‌شود گفت: تفاوت جزئی قیمت میوه‌ شب عید با بازار سیاست دولت برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و تجمع مردم است. 

سیدمحمود موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه نسبت به قیمت میوه شب عید تجدید نظر شده و با کاهش جزئی در بازار در حال توزیع است اظهار کرد: قیمت پرتقال 500 تومان کاهش یافت و با قیمت 5 هزار 500 تومان در بازار عرضه می‌شود و سیب نیز تنها 100 تومان کاهش یافته و با قیمت 5 هزار و 900 تومان در حال عرضه در بازار است.

وی در مورد علت عدم استقبال مردم از خرید میوه‌ها شب عید تصریح کرد: یکی از دلایل عدم استقبال شیوع بیماری کرونا بوده که خیلی از خانواده‌ها تصمیم دارند امسال دید و بازدید عید نداشته باشند و همین خاطر خرید میوه عید را کاهش دادند و دومین دلیل نیز تفاوت جزئی قیمت میوه تنظیم بازار با قیمت بازار آزاد است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با بیان اینکه سیاست دولت در توزیع میوه این بود که اگر قیمت میوه تنظیم بازار تفاوت زیادی با بازار داشته باشد احتمال ازدحام جمعیت در محل‌های توزیع وجود داشت که این موضوع شیوع بیماری کرونا را افزایش می‌دهد بیان کرد: براین اساس توزیع میوه شب عید برمبنای تصمیات کشوری انجام شد.

وی در مورد استقبال غرفه‌ها از توزیع میوه شب عید ابراز کرد: غرفه‌دارانی که از قبل برای توزیع میوه اعلام آمادگی کرده بودند 150 غرفه در سطح استان بود که با توجه به شرایط قیمت‌ها نزدیک 20 غرفه انصراف خود را به صورت کامل اعلام کردند و تعدادی از غرفه‌ها نیز توزیع نمی‌کنند و انصراف خود را هم تاکنون اعلام نکردند.

موسوی خاطر نشان کرد: قبل از شیوع بیماری کرونا قرار بود توزیع میوه توسط اصناف انجام شود ولی بعد از اینکه این بیماری مطرح شد تصمیم گرفته شد توزیع میوه از طریق تعاونی‌های مصرف ادارات مانند فروشگاه‌های تعاونی کشاورزی غیره نیز انجام شود.

وی با تاکید برا اینکه هر جایی که میوه تنظیم بازار توزیع می شود بازرسین اصناف نیز حضور دارند بیان کرد: تصمیم‌گیری برای نحوه توزیع میوه توسط کمیته راهبری که شامل صنعت‌ومعدن٬ استانداری٬ جهادکشاورزی٬ اتاق اصناف و اطلاعات بوده انجام شده است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر