logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۵۴۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

میزان مرگ و میر کرونا ویروس در زنجان حدود 4 درصد است/ عوارض بیماری کرونا در کدام دسته از افراد بیشتر است؟

میزان-مرگ-و-میر-کرونا-ویروس-در-زنجان-حدود-4-درصد-است-عوارض-بیماری-کرونا-در-کدام-دسته-از-افراد-بیشتر-است؟

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به وضعیت بهبود بیماران مبتلابه کرونا ویروس، گفت: میزان مرگ و میر کرونا ویروس در زنجان حدود 4 درصد است.

علیرضا آرمان کیا در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه وضعیت بهبودیافتگان کرونا ویروس در استان زنجان خوب است، اظهار کرد: میزان مرگ و میر بیماران کرونایی در استان زنجان بیش از چهار درصد نیست.

وی با یادآوری اینکه وضعیت استان زنجان در کنترل و درمان کرونا ویروس خوب است، ابراز کرد: اگر مردم رعایت کنند وضعیت بیماری در استان به همین منوال خواهد بود اما متاسفانه ما شاهد حضور مردم در مراکز خرید و تجمعات هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه بیش از 80 درصد از مبتلایان به ویروس کرونا هیچ یک از علائم بیماری را ندارند، تصریح کرد: از بین 20 درصد از بیمارانی که دارای علائم بیماری هستند، بیماران با درمان های بسیار ساده دارویی درمان می شوند.

وی با اشاره به تغییر پروتکل درمان کرونا ویروس، عنوان کرد: پروتکل درمان را تغییر داده ایم تا شرایط بهبود بیماران بهتر شود.

آرمان کیا با اشاره به بیمارانی که بیماری های زمینه ای مانند دیابت، مشکلات تنفسی و... دارند، افزود: این بیماران مستعد عوارض شدید هستند.

وی با اشاره به پروتکل درمان بیمارن کرونایی، ابراز کرد: درمان بیماران کرونایی بین یک تا سه هفته انجام می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه بیشترین مرگ و میر دربین افراد مسن و بالای 60 سال بوده است، تصریح کرد: در بین بیمارانی که به دلیل بیماری کرونا فوت شده اند، افراد میان سال هم وجود داشته است اما اکثر فوت شده ها از بین افراد مسن بوده اند.

وی با بیان اینکه افرادی که داروهای دارای کورتون مصرف می کردند عوارض شدیدتری نسبت به سایر بیماران داشته اند عنوان کرد: افراد جوانی که به باشگاه های پرورش اندام می رفتند اما مکمل هایی که داری کورتون بوده مصرف می کردند عوارض کرونا ویروس در این ورزشکاران شدیدتر بوده است.

آرمان کیا با بیان اینکه هر چه قدر مراودات و رفت و آمد ها کمتر شود باعث تضعیف زنجیره انتقال این بیماری می شود، افزود: بالاترین علت انتقال کرونا ویروس روابط خانوادگی و روابط اجتماعی زیاد است.

وی با بیان اینکه بهترین کار این این است که مردم در عید نوروز از فضای مجازی با دوستان و خویشاوندان خود ارتباط داشته باشند افزود: امیدواریم مردم این توصیه ها را جدی بگیرند تا احتمال خطرات بیماری و پیک انتشار بیماری کمتر شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان بیان کرد: تمامی انسان ها برای ما ارزشمند اند و ما دوست نداریم که حتی یک نفر از افراد مسن فوت کند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر