logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۵۳۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبرداد

توزیع بسته‌های بهداشتی در بین افراد تحت پوشش بهزیستی استان زنجان/ مردم در تماس با خط 1480 مشاوره بگیرند

توزیع-بسته‌های-بهداشتی-در-بین-افراد-تحت-پوشش-بهزیستی-استان-زنجان-مردم-در-تماس-با-خط-1480-مشاوره-بگیرند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: از روزهای اول شیوع بیماری کرونا در زنجان، بسته های بهداشتی در بین افراد تحت پوشش بهزیستی استان توزیع شده است.

محمد محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در حال حاضر 28 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان زنجان قرار دارند.

وی با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا در استان زنجان اقدامات لازم برای افراد تحت پوشش انجام شده است، افزود: توزیع بسته‌های بهداشتی در بین افراد تحت پوشش از جمله اقدامات استان محسوب می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور به ازای هر نفر مبالغی را به استان‌ها برای تهیه بسته‌های بهداشتی واریز کرده است که این بسته‌ها نیز در استان خریداری و در بین جامعه هدف توزیع شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از ضد عفونی همه مراکز بهزیستی استان زنجان همزمان با شیوع بیماری کرونا خبر داد و گفت: استان زنجان دارای 321 بیمار نخاعی است که در بین این افراد نیز بسته‌های بهداشتی توزیع شده است.

محمدی افزود: همچنین برای 300 معلول بستری در منازل استان زنجان نیز به ازای هر نفر بسته‌های لوازم بهداشتی به ارزش 250 تومان تهیه و در اختیار این افراد قرار گرفت.

وی از توزیع بسته‌های بهداشتی برای 200 کودک کار استان خبرداد و گفت: همچنین عیدی و مستمری افراد تحت پوشش نیز واریز شده است.

وی از تعطیلی مهدکودک‌های استان همزمان با شیوع بیماری کرونا خبر داد و گفت: با وجود اینکه مهدهای کودک از این تعطیلی متضرر می‌شدند اما این اقدام انجام شد.

این مسئول با اشاره به تعطیلی مراکز روزانه این سازمان در زنجان، بیان داشت: با وجود تعطیلی اما میزان یارانه این مراکز قطع نشد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از بیماری کرونا در بین کارمندان تحت پوشش این نهاد و موسسات غیر دولتی زیر نظر آن خبرداد و گفت: موسسه ندای آسمانی زنگان نیز که تحت پوشش بهزیستی استان زنجان است مبادرت به تولید لوازم بهداشتی از جمله ماسک و لباس قرنطینه می‌کند.

محمدی با اشاره به ضد عفونی کردن روازنه سرپناه معتادین در زنجان، افزود: تب سنجی روزانه معتادین نیز در این مراکز انجام می‌شود.

وی گفت: به منظور کاهش استرس و اضطراب در بین همشهریان نیز خط مشاوره تلفنی از سوی بهزیستی استان اختصاص یافته است و همشریان می‌توانند از طریق تماس با شماره 1480، با مشاوران این مرکز از ساعت 8 صبح تا 12 شب مشکلات خود را مطرح کنند.

این مسئول بیان داشت: همچنین مهلت مجوز مراکز و موسسات تحت نظارت بهزیستی استان زنجان تا تیرماه سال آینده تمدید شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر