logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۵۳۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی:

آمریکا نمی‌تواند مخازن خود را از نفت ارزان پر کند/ کاهش قیمت نفت موقتی است

آمریکا-نمی‌تواند-مخازن-خود-را-از-نفت-ارزان-پر-کند-کاهش-قیمت-نفت-موقتی-است

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: به دلیل رکود موقت در زمینه کاهش قیمت نفت، آمریکا نمی‌تواند مخازن خود را از نفت ارزان پر کند.

 حسین محمودی اصل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: کاهش قیمت جهانی نفت همزمان با کاهش قیمت کالاها و مواد معدنی نشانگر رکود چند ماهه در این حوزه است.

وی با بیان اینکه این کاهش از نظر عددی تاثیر کمتری به دلیل کاهش صادرات بر کشور ایران دارد، افزود: از نظر فشار اقتصادی به این دلیل که در شرایط تحریم قرار داریم، فشار بیشتری را تحمل می‌کنیم.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: صندوق ذخیره کشورهای دیگر عددهای بالایی داشته و میزان صادرات چند برابری نسبت به ایران دارند که این امر موجب می‌شود ضرر کمتری را تجربه کنند.

کارشناس مسائل اقتصادی بیان داشت: بایستی از جامعه جهانی خواست در شرایطی که بیماری کرونا شیوع یافته است تحریم‌ها اعمال نشود.

محمودی اصل ادامه داد: بخشی از صادرات ایران مواد پتروشیمی است و کاهش قیمت نفت می‌تواند در این زمینه نیز تاثیرگذار باشد چرا که پروتکل‌های بهداشتی در واردات و صادرات اتفاق می‌افتد.

وی گفت: کاهش قیمت نفت و سایر کالاها و مواد معدنی نشانگر رکود نسبی در اقتصاد جهانی است و این امر موجب می‌شود تا میزان تقاضا نسبت به سایر کالاها نیز کمتر شود.

کارشناس مسائل اقتصادی بیان داشت: اگر میزان صادرات کم شود میزان واردات نیز از نظر تقاضا پایین می‌آید.

محمودی اصل با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت موجب کاهش تقاضا برای خودرو می‌شود، افزود: به دلیل کاهش قیمت سایر کالاها، اثر کاهش قیمت نفت در سطح جهانی تعدیل می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا کاهش قیمت نفت موجب پر شدن مخازن نفت آمریکا با نفت ارزان می‌شود، افزود: در بحث‌های سیاسی اتفاقات نانوشته و لایه‌بندی وجود دارد اما به دلیل رکود موقت در این زمینه به نظر می‌رسد آمریکا نتواند به چنین هدفی دست یابد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه عربستان همواره یا بدون اجازه آمریکا کاری را انجام نمی‌دهد و یا زود از آن رد می‌شود، افزود: عربستان نمی‌تواند قیمت نفت را به مدت طولانی پایین نگه دارد.

این استاد دانشگاه بیان داشت: این اتفاقات به معنای رکود به معنای واقعی نبوده و فقط وقفه‌ای در این زمینه ایجاد می‌شود چرا که تجربه چین نشان داد که با پایان شیوع ویروس کرونا میزان تقاضا افزایش یافته و حالت عادی می‌شود.

محمودی اصل گفت: با گذشت زمان در اروپا و آمریکا واکسن، دارو و شیوه‌های جدید مقابله با کرونا رونمایی شده و اثرات اقتصادی آن کاهش می‌یابد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر