logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۵۳۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

بررسی 4 پرونده بزرگ توزیع کنندگان ضدعفونی تقلبی در بازار زنجان/ دستگاه قضایی به نحوه توزیع اقلام بهداشتی در سطح استان نظارت می‌کنند+ فیلم

بررسی-4-پرونده-بزرگ-توزیع-کنندگان-ضدعفونی-تقلبی-در-بازار-زنجان-دستگاه-قضایی-به-نحوه-توزیع-اقلام-بهداشتی-در-سطح-استان-نظارت-می‌کنند+-فیلم

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه از بررسی 4 پرونده بزرگ توزیع کنندگان ضدعفونی تقلبی در بازار زنجان خبرداد و گفت: با متخلفان و سودجویان قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل نیارکی امروز در حاشیه بازدید انبار اتحادیه داروسازان استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دستورات لازم برای برخورد با احتکار کنندگان مواد ضدعفونی اتخاذ شده است اظهار کرد: بالغ بر 4 پرونده سنگین در دست بررسی داریم که متاسفانه مایع ضدعفونی کننده تقلبی در بازار عرضه می‌کردند.

وی با تاکید براینکه به این پرونده‌ها به صورت خارج از نوبت رسیدگی می‌شود افزود: با افراد فرصت طلب و سودجو که در چنین شرایطی که لازمه همراهی با مردم مورد تاکید است قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان این گونه پرونده‌ها به صورت خارج از نوبت و در شعب ویژه رسیدگی می‌شود بیان کرد: در تعزیرات حکومتی استان نیز تاکنون 14 پرونده تشکیل شده که مشمول مقررات قاچاق شده است.

وی عنوان کرد: اقلام کشف شده توقیف و به نفع دولت مصادره شد و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام نیارکی با اشاره به اینکه در این زمینه باید همه دست به دست هم داده و به بهبود وضعیت جامعه کمک کنیم عنوان کرد: مسئولان باید در امر نظارت پای کار باشند و تولیدکنندگان نیز باید همراهی کنند تا مبدا بحث منفعتی و سودجویی غیرمتعارف در جامعه اتفاق بیفتد و شبکه توزیع نیز باید به درستی کار خود را انجام دهد.

وی با تاکید براینکه انبار اتحادیه داروسازان استان زنجان نیز مورد بازدید قرا گرفت ادامه داد: همه اقلامی بهداشتی که تحویل انبار این اتحادیه شده تقربیا توزیع شده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان جلوگیری از خروج یک محموله بزرگ دستکش بهداشتی از استان زنجان خبرداد و افزود: یک محموله‌ای مهمی در داخل استان توسط یک شرکت بازرگانی معامله شده بود که قرار بود از استان خارج شود و با اقدام به موقع جلو خروج آن گرفته شد.

 وی بیان کرد: این محموله شامل یک میلیون دستکش لاتکس و بیش از دو میلیون هم دستکش فریزری که با طرف خارجی معامله شده بود که شرکت بازرگانی قصد خارج کردن آن را از ایران داشت که با ورود همکاران قضایی و ضابطین فعال در این حوزه جلوگیری شد.

حجت‌الاسلام نیارکی با تاکید براینکه با کشف این محموله بخشی از نیاز استان به دستکش را برطرف می‌کند عنوان کرد: از تعزیرات حکومتی نیز درخواست کردیم که بر بازار و شبکه توزیع نظارت دقیق داشته باشند تا مبادا در شبکه‌های توزیعی مانند داورخانه گرانفروشی اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی تعرفه‌های دولتی را به اطلاع مردم می‌رساند افزود: از مردم درخواست می‌کنیم اگر مواردی از احتکار مواد بهداشتی شامل ماسک٬ شوینده‌ها٬ مواد ضدعفونی الکل یا ژل که به صورت خارج از مصوبه عرضه می‌شود بلافاصه به بازرسی و تعزیرات حکومتی اعلام کنند تا برخورد لازم با قاطعیت تمام و در کمترین زمان صورت بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در یک هفته اخیر برخی از متخلفان به جریمه 250 میلیون تومانی محکوم شدند افزود: علاوه بر اعمال جریمه اموالی را که احتکار شده بود در اختیار دانشگاه علوم قرار گرفت.

وی بیان کرد: همکاران قضایی و تعزیرات حکومتی با جدیت به صورت شبانه روز به نحوه توزیع اقلام بهداشتی مطابق با تعرفه‌های اعلام شده نظارت می‌کنند تا گرانفروشی اتفاق نیفتد و کمبودهای استان نیز برطرف شود.

زنجان

حجت‌الاسلام نیارکی خاطر نشان کرد: اگر احیانا هر مجموعه‌ای بخواهد از مقررات حاکم تخطی کند هیچ تعارفی نداریم و خط قرمز ما امروز مصلحت مردم است و باید امروز با مردم و کنار مردم باشیم.

وی عنوان کرد: نباید اجازه دهیم افراد متخلف در چنین شرایطی حساسی که در جامعه ایجاد شده فرصت طلبی کرده و مصالح عمومی جامعه را نادیده بگیرند. برخوردها با مجموعه‌هایی که بخواهند مقررات را نادیده بگیرند در کمترین زمان و به صورت قاطع خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان بیان کرد: از دانشگاه علوم پزشکی نیز درخواست می‌کنیم که نظارت بهداشتی را مد نظر قرار دهند و سازمان صنعت٬ معدن و تجارت نیز باید به وظیفه نظارتی خودش عمل کند.

وی با تاکید براینکه مسئولین محترم استانداری نیز در تامین مایحتاج مواد ضد عفونی محیط و دست باید حمایت‌های لازم را با مراکز تولیدی داشته باشند گفت: باید همه دست به دست دهیم تا از این شرایط سختی که در جامعه با آن مواجه هستیم عبور کنیم.  

زنجان

حجت‌الاسلام نیارکی بیان کرد: از تولیدکنندگان و توزیع کنندگان جزء و کل که کار تولید و توزیع خود را در مسیر قانونی انجام می‌دهند حمایت 100 درصدی می‌کنیم.

وی بیان کرد: خواهش ما این است که تولیدکنندگان و توزیع کنندگان از نرخ‌های مصوب تخطی نکنند چرا که تخطی از نرخ مصوب زیبنده جامعه ما نیست و با این گونه تخلفات برخورد جدی خواهیم داشت.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: مردم نیز به توصیه‌هایی که توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود توجه کنند و با عوامل اجرایی حوزه بهداشت همراه باشند و به تیم پزشکی استان نیز خدا قوت عرض می‌کنیم که در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا بدون وقفه فعالیت می‌کنند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر