logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۵۳۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
آیت الله حسینی زنجانی:

صله رحم در این شرایط شیوع ویروس کرونا جایز نیست/ مردم در خانه بمانند

صله-رحم-در-این-شرایط-شیوع-ویروس-کرونا-جایز-نیست-مردم-در-خانه-بمانند

آیت الله حسینی زنجانی از مراجع تقلید با اشاره به وضعیت انتشار ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: صله رحم در این شرایط جایز نیست.

آیت الله سید محمد زنجانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: در دین اسلام به صله رحم در زمانی که منافاتی با سایر مصلحت های لازم تر دیگری نداشته باشد، تاکید شده است.

وی با بیان اینکه حفظ جان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، ابراز کرد: اگر مفسده ای بزرگتر از مصلحت صله رحم به وجود آید عقل و شرع می گوید که باید از صله رحم اجتناب کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به وضعیت انتشار ویروس کرونا، تصریح کرد: در این شرایط صله رحم واجب نیست.

وی با بیان اینکه النَّظَافَةُمِنَالْإِيمَانِ یک دستور دینی است، عنوان کرد: اگر حرکات ما نسنجیده و بر اساس ضوابط نباشد جامعه را آلوده می کنیم؛ و شرعا در برابر این آلودگی مسئول هستیم.

آیت الله حسینی زنجانی بیان کرد: مردم باید توجه کنند که دست دادن ها و روبوسی هایی که در بین مردم مرسوم است اگر باعث انتقال بیماری و انتشار بیماری در جامعه شود و کسی را آلوده کنند شرعا ضامن هستند و این دست دادن و روبوسی کردن ها حرام است.

وی با بیان اینکه رابطه بین وضعیت حاضر و صله رحم همان تعارض بین مفسده و مصلحت است، افزود: در این شرایط مصلحت صله رحم مفسده مرض را از بین نمی برد و حکم صله رحم در حال حاضر جایر نیست.

این عالم دینی بابیان اینکه اگر گفته می شود مردم در خانه بمانند باید همه در خانه بمانیم، ابراز کرد: اگر کسی عمدا با کسی دیدار کند و کسی در این دیدار به این مرض مبتلا شود شرعا ضامن است.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر