logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۸
[ شناسه خبر : ۱۵۳۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان:

تولید ضدعفونی کننده های الکلی توسط دانشگاه آزاد زنجان و ابهر

تولید-ضدعفونی-کننده-های-الکلی-توسط-دانشگاه-آزاد-زنجان-و-ابهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: با تلاش مرکز تحقیقات بیولوژی و هسته فناور شیمی مرکز رشد دانشگاه های آزاد اسلامی زنجان و ابهر  محصولات محلول و ژل ضدعفونی کننده با پایه الکلی و گان پزشکی تولید شد.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ، علیرضا فیروزفر اظهار کرد : در راستای کمک‌ به اقدامات پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در کشور ، دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان  اقدام به تولید محلول و ژل ضدعفونی کننده پایه الکلی در واحد زنجان و گان های پزشکی در واحد ابهر کرد تا در اختیار بخش های مورد نیاز قرار بگیرد.

وی  به ترکیبات محلول و ژل ضدعفونی تولید شده اشاره کرد و افزود : در تهیه این ژل و محلول ضدعفونی کننده از اتانول، اسانس و مواد آنتی باکتریال با پایه گیاهی، ، ویتامین E  و آلوورا استفاده شده است.

فیروزفر به ترکیب مواد مذکور با اتانول اشاره کرد و گفت : ترکیب این مواد با اتانول باعث افزایش اثربخشی ژل ضدعفونی کننده می شود.

وی همچنین به تولید گان پزشکی در مرکز رشد واحد ابهر اشاره کرد و افزود : شرکت یاسین طب ابهر که در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر مستقر می باشد موفق به تولید انواع  لباس سرهمی لمینه و ساده شد تا گامی در جهت تأمین نیاز بیمارستان‌های استان در شرایط خاص امروز برداشته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد : گان های تولید شده برای  بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی نیز ارسال شده و ادامه دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر