logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۵۳۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

برپایی ایستگاه‌های سلامت در قالب طرح آرامش بهاری در امامزادگان زنجان/ بقاع متبرکه استان شست‌وشو و ضدعفونی شد

برپایی-ایستگاه‌های-سلامت-در-قالب-طرح-آرامش-بهاری-در-امامزادگان-زنجان-بقاع-متبرکه-استان-شست‌وشو-و-ضدعفونی-شد

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان از شست‌وشو و ضدعفونی بقاع متبرکه استان خبرداد و گفت: مساجد بین راهی نیز به منظور رعایت موارد بهداشتی به صورت مستمر رصد می‌شود.

حجت‌الاسلام موسی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در زمینه مقابله با شیوع کرونا در استان زنجان اظهار کرد: در این زمینه در سطح استان زنجان همه مساجد ضدعفونی شده و نماز جماعت نیز به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شود.

وی تصریح کرد: مجالس جشن و و شهادت هم به منظور جلوگیری از اجتماع و کنترل این ویروس ممنوع شده و همچنین جلو برگزاری مراسمات ختم در مساجد نیز گرفته است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان هر سال برنامه‌هایی را در پنج‌شنبه آخر سال برگزار می‌کردیم که امسال براساس ابلاغیه‌های صادر شده لغو شده است افزود: برنامه آرامش بهاری هر ساله در امامزادگان استان نیز برگزار می‌شد که امسال در قالب این طرح ایستگاه‌های سلامت در امامزادگان شاخص برگزار خواهد شد.

وی با تاکید براینکه لوازم بهداشتی فردی توسط ایستگاه‌های سلامت در بین مردم توزیع می‌شود بیان کرد: مساجد بین راهی نیز توسط بازرسان سازمان اوقاف زنجان مورد بازدید قرار می‌گیرد تا موارد بهداشتی به صورت کامل رعایت شود.

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: رعایت مسائل بهداشتی در مساجد بین راهی به صورت مستمر رصد می‌شود و ضدعفونی این مساجد انجام شده و بر رعایت موارد بهداشتی تاکید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر سال از مبلغان قم در برنامه‌های آخر سال اوقاف زنجان استفاده می‌شد که امسال هیچ مبلغی از قم به استان زنجان اعزام نخواهد شد افزود: از ظرفیت مبلغان بومی جهت ایجاد آرامش در جامعه به روش حضوری و همچنین از طریق فضای مجازی استفاده می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان از خیرین استان در جهت کمک به ضدعفونی مکان‌های عمومی که بیشترین تردد را دارند درخواست کرد و افزود: تا به امروز وقفی در حوزه مبارزه با کرونا در استان نداشتیم ولی از وقف‌های حوزه سلامت در مبارزه با شیوع بیماری استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه مجالس ترحیم در مساجد برگزار نمی‌شود و خیلی از شهروندان زنجانی می‌توانند هزینه‌های مجالس ترحیم را به امور مبارزه با بیماری کرونا اختصاص دهند افزود: برخی‌ها از این طرح استقبال می‌کنند و اگر کسی تمایلی برای مشارکت در این طرح را دارند می‌توانند با مراجعه به سازمان اوقاف و امور خیریه استان اقدام کنند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر