logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۶
[ شناسه خبر : ۱۵۳۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرماندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

بازار زنجان از روز جمعه تعطیل می‌شود/ فقط صنوفی که با ارزاق عمومی سر و کار دارند، فعالیت می‌کنند/ شایعه انتقال بیماران از استانهای همجوار به زنجان از اساس کذب است

بازار-زنجان-از-روز-جمعه-تعطیل-می‌شود-فقط-صنوفی-که-با-ارزاق-عمومی-سر-و-کار-دارند،-فعالیت-می‌کنند-شایعه-انتقال-بیماران-از-استانهای-همجوار-به-زنجان-از-اساس-کذب-است

فرماندار زنجان با اشاره به تصمیم ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا گفت: بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان و تصویب ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا بازار زنجان از روز جمعه تعطیل می‌شود.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به شایعات مطرح شده در خصوص کاسپین زنجان و انتقال بیماران استانهای همجوار به این مکان اظهار کرد: ما اکنون راه‌ها را می‌بندیم که افراد سالم نیایند آیا عقلانی است که افراد مریض را به استان انتقال دهیم؟

وی افزود: ما حتی در شهر نیز اجازه نمی‌دهیم بیمار از بخش ایزوله خارج شود یعنی خروج بیمار از بخش ایزوله ممنوع است چرا که در این مسیر راننده آمبولانس و ... گرفتار می‌شوند.

فرماندار شهرستان زنجان با تاکید بر اینکه چنین امکانی اصلا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: دستور وزارت بهداشت نیز چنین نیست و بنابر این است که بیماران استان ایزوله و قرنطیه شوند و تحت هر شرایطی در آن مکان درمان شوند.

وی با بیان اینکه سیاست بهداشتی وزارت بهداشت این است که هرجایی آلوده شد، آنجا محدود کنند تا این بیماری توسعه پیدا نکند، گفت: کسانی که این حرف را می‌زنند یا بدخواهان این مملکت هستند و یا از طرف رسانه های معاند این شایعه سازی صورت گرفته است.

عسگری با تاکید بر اینکه ما اجازه نمی‌دهیم چنین اتفاقی بیفتد، تصریح کرد: اکنون محدودیت برای ورود افراد سالم هم اعمال می‌شود چه برسد به اینکه اجازه دهیم بیماران به استان انتقال یابند.

وی بیان کرد: نکته دوم این است که متاسفانه با توجه به رفتاری که برخی از مردم دارند و رعایت نکردند و در سطح خیابان شاهد حضورشان هستیم. از روز گذشته اعلام کردیم که مردم به هیچ وجه سرمزار حاضر نشوند اما غروب پنجشبه شاهد حضور برخی افراد بودیم.

فرماندار زنجان با بیان اینکه ما نگران موج جدید این بیماری در زنجان هستیم، اظهار کرد: اگر موج این بیماری در استان راه بیفتد ظرفیت بیمارستانی استان باید افزایش یابد که اکنون تعدادی از مراکز تجهیز می‌شوند و از مردم هم می‌خواهیم تا برای تجهیز این مراکز مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر تعدا بیماران افزایش پیدا کرد، باید آمادگی را داشته باشیم، افزود: بیماران قطعی به طور یقین در بخش ویژه بیمارستان خواهند بود، گروه دوم هم در بیمارستان اما در بخش دیگر خواهند بود و گروه سوم که حالشان خوب بود در یک مکان دیگری قرنطینه خواهند شد.

عسگری با بیان اینکه حدود 1500 تخت در شهر زنجان باید آماده شود، گفت: آماده سازی این تخت ها برای پیش بینی گسترش این بیماری است تا غافلگیر نشویم چرا که یکی از مشکلات در رشت و قم غافلگیری مسئولان این شهرها بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ما از تمام ظرفیت‌های موجود خود بهره می‌بریم، اظهار کرد: کادر درمانی استان با قدرت آماده بوده و تجارب دیگر استانها نیز در این زمینه مورد توجه قرار خواهیم داد.

فرماندار زنجان با اشاره به تعطیلی بازار و اصناف زنجان نیز عنوان کرد: بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان و تصویب ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا بازار زنجان و اصناف به غیر از صنوفی که با ارزاق عمومی مردم سر و کار دارند، از روز جمعه در زنجان تعطیل می‌شوند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر