logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۵۳۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
به مناسبت روز شهید؛

وقتی خون سرخ شهید، اسفند ماه را حماسی‌ترین دوران دفاع مقدس کرد/ تقدیم 357 شهید استان زنجان در اسفند ماه

وقتی-خون-سرخ-شهید،-اسفند-ماه-را-حماسی‌ترین-دوران-دفاع-مقدس-کرد-تقدیم-357-شهید-استان-زنجان-در-اسفند-ماه

به دلیل شهادت بسیاری از شهدای کشور در اسفند ماه، این ماه به عنوان حماسی‌ترین ماه دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود چرا که 13 درصد شهدای کشور در اسفند ماه آسمانی شده‌اند.

به گزارش موج رسا; با گذشت 30 سال از شهادت فرزندش باز هم هر روز نامه‌های فرزندش را می‌خواند، می‌بوسد و بر روی طاقچه خانه می‌گذارد، هر روز که می‌گذرد ارادتش به فرزند شهیدش بیشتر می‌شود، هر کاری توانست کرد تا یاد و نام فرزندش باقی بماند، از راه‌اندازی محافل قرآنی تا برگزاری مراسم‌های عزاداری در ایام رمضان و محرم، دلش نمی‌آید حتی یک روز یاد و خاطره فرزندش از اذهان بیرون برود.

خانواده‌های بیشماری در کشور و استان زنجان هستند که با تقدیم فرزندان، همسران و پدران خود اجازه داده‌اند نهال پر بار انقلاب اسلامی پربارتر شده و امروز هم راه شهدای گرانقدر نظام اسلامی ادامه یابد.

*روز شهید در تقویم رسمی کشور

امروز 22 اسفند در تقویم رسمی کشور به عنوان روز شهید نامگذاری شده است تا در چنین روزی از دلاورمردی‌ها، از خودگذشتگی‌ها، ایثار و فداکاری مردانی بنویسیم که در سخت‌ترین شرایط پای کار بوده و با تقدیم جان خود اجازه ندادند نهال اسلام بی‌ریشه شود.

اسفند ماه به عنوان یکی از حماسی‌ترین ایام دوران دفاع مقدس در کشور است که استان زنجان نیز با تقدیم شهدای بسیاری چهره درخشانی در این ماه و تقدیم شهدای گرانقدر دارد.

در اسفند ماه عملیات‌های بزرگی در دوران دفاع مقدس به وقوع پیوست که شهدای بسیاری تقدیم نظام اسلامی شد و بر اساس آمار 13 درصد شهدای کشور در اسفند ماه به فیض شهادت نائل آمده‌اند.

در عملیات‌های بزرگ این دوران در اسفند ماه نزدیک به 537 شهید استان زنجان تقدیم نظام اسلامی شده است که تنها در یک عملیات خیبر 21 شهید نهال انقلاب اسلامی را با اهدای خون خود آبیاری کرده‌اند.

در واقع 22 اسفند روزی برای پاسداشت کسانی است که جان خود را در طیق اخلاص گذاشته و با فداکاری و ایثار اجازه ندادند آرمان های انقلاب اسلامی رو به خاموشی رود، این روز، روز مردانی است که مردانه ایستادگی کرده و از میهن خویش دفاع کردند.

*تقدیم 3 هزار شهید گلگون کفن زنجان

استان زنجان با تقدیم 3 هزار شهید گلگون کفن در دوران دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی در پیروزی‌های رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل داشته است و امروز هم رزمندگان این خطه در دفاع از مرزهای انقلاب اسلامی راه شهادت را ادامه می‌دهند.

امسال نیز همچون سال‌های گذشته برنامه‌های بیشماری به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان زنجان برگزار می‌شود که بیشتر این برنامه‌ها محتوایی خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا، با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف به مناسبت روز شهید، اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از برنامه‌های محتوایی روز شهید است.

علی کاظمی با بیان اینکه روز شهید فرصتی برای بیان اهمیت و ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، ادامه داد: آحاد جامعه باید با ایثارگری‌ها و فداکاری‌های جوانان نسل گذشته آشنا شوند.

 *جامعه امروز نیازمند ترویج روحیه ایثارگری شهدا است

وی خاطرنشان کرد: امروز جامعه نیازمند ترویج روحیه ایثارگری شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی است تا از بحران‌های به وجود آمده به سلامت عبور کند.

این مسئول از تعویض یادمان شهدا به مناسبت روز شهید خبرداد و گفت: توزیع بسته‌های بهداشتی در بین خانواده‌های شهدا و پاسخگویی از طریق سامانه سامد از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: برنامه‌های قابل اجرا به مناسبت روز شهید اجرایی و مابقی برنامه‌ها در زمان دیگری برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا، استان زنجان بیشترین تعداد شهید را در روز هفتم اسفندماه و در عملیات خیبر با 51 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر