logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۵۳۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان:

تکمیل پارک موزه دفاع مقدس استان زنجان نیازمند 30 میلیارد تومان اعتبار است

-تکمیل-پارک-موزه-دفاع-مقدس-استان-زنجان-نیازمند-30-میلیارد-تومان-اعتبار-است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت:در حال حاضر 30 میلیارد تومان برای اتمام این پروژه به اعتبار نیاز است که تا کنون 3.5 میلیارد تومان هزینه شده است.

قاسم محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت: در حال حاضر پارک موزه دفاع مقدس استان زنجان دارای 55 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برابر مصوبه کشوری باید در همه استان‌ها احداث شود که هنوز در استان محقق نشده است.

این مسئول یادآور شد: این مرکز به منظور ارائه تاریخ ملموس دفاع مقدس استان، شهدا، رزمندگان، ایثارگران و اسرا راه‌اندازی می‌شود تا این بخش از تاریخ برای نسل فعلی و آیندگان باقی بماند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان یادآور شد: از سال 89 احداث این مرکز در زنجان در منطقه گاوازنگ آغاز شد و پس از گذشت 10 سال پیشرفت فیزیکی برای ساختمان موزه 55 درصد بوده است.

محمدی با بیان اینکه این موزه در 23 استان کشور در فازهای یک و دو افتتاح شده است، افزود: در برخی استان‌ها یکی از برنامه‌های اردوهای دانش‌آموزی بازدید از موزه دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: زنجان جزو شش استان آخر در زمینه احداث پارک موزه دفاع مقدس است که این موزه به مساحت 3.5 هکتار و زیربنای 5 هزار و 200 متر مربع در سه طبقه احداث می‌شود.

این مسئول بیان داشت: طبقه اول به عنوان بخش اداری،طبقات دوم و سوم به عنوان موزه، گالری، کتابخانه و نمایشگاه آثار حجمی موزه آرایی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه تاکنون 200 میلیون تومان از استان به احداث این موزه کمک مالی شده است، یادآور شد: این موزه از طریق اعتبارات ملی احداث شده است.

محمدی تصریح کرد: از طریق وزارت دفاع و پیشتبیانی نیروهای مسلح نیز 200 میلیون تومان به این موزه اختصاص یافته است و با جلسه‌ای که به شهرداری و شورای اسلامی برگزار شده است قرار است یک میلیارد و 250 میلیارد تومان به این امر اختصاص یابد.

وی بیان داشت: منطقه گاوازنگ فاقد زیرساخت بوده و به همین دلیل نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی در این زمینه هستیم که تا کنون حرکت‌ها لاک پشتی بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در صورت تامین اعتبار فاز یک این موزه به همراه آمفی تئاتر در سال آینده افتتاح می‌شود، افزود: در حال حاضر آثار این موزه جمع‌آوری می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر 30 میلیارد تومان برای اتمام این پروژه به اعتبار نیاز است که تا کنون 3.5 میلیارد تومان هزینه شده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر