logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۵۳۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

​برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در زنجان اعلام شد

​برنامه‌های-روز-بزرگداشت-شهدا-در-زنجان-اعلام-شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا را اعلام کرد.

به گزارش موج رسا; علی کاظمی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام خمینی(ره) در سال 58 تشکیل شده است، گفت: این بنیاد در جهت خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تاسیس شده است.
وی با اشاره به اینکه مسئولان این نهاد تاکنون توانستند در انجام وظایف محوله خود، موفق عمل کنند، افزود: کارکنان این نهاد بر اساس اهداف، راهبردها و ماموریت ذاتی خود، وظیفه توسعه و ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت و خدمت به جامعه ایثارگری در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، بهداشت و درمان و ... هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همچنین به 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا، اشاره کرد و گفت: این روز، فرصت مغتنمی است تا اهمیت و ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به آحاد جامعه به ویژه جوانان تبیین شده و مردم بیشتر با رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا آشنا شوند.
این مقام مسئول با بیان اینکه تاریخ پر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مملو از ایثار و ایثارگرانی است که با رشادت، فداکاری و از جان گذشتگی زمینه استقلال، آزادی، ترقی و تعالی کشور را فراهم کرده، افزود: امروز نیز جامعه ما نیازمند ایثار اجتماعی است تا در مواقعی که کشور دچار بحران‌هایی از قبیل شیوع بیماری کرونا است، همه اقشار مردم با یکدیگر همدل و بسیج شوند و با ترویج روحیه ایثارگری، کشور را از این بحران عبور دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های 22 اسفند، روز گرامیداشت شهدا، تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا برنامه های روز گرامیداشت شهدا متفاوت از سال های گذشته برگزار می شود.
کاظمی تاکید کرد: در سال جاری تلاش شده برنامه‌ها با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه ایثار اجتماعی، به صورت تبلیغی و مجازی اجرا شود.
وی با بیان اینکه تکریم و تجلیل از شهدا و بازماندگان آنها در راستای ادامه راه شهداست و باید انجام این مهم همواره در دستور کار همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی باشد، افزود: طرح سپاس و دیدار با خانواده معظم شهدا از 22 بهمن تا 22 اسفندماه همه ساله صورت می گیرد ولی امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا دیدار با خانواده معظم شهدا به زمان دیگری موکول شده و همکاران بنیاد شهید در این ایام به صورت تلفنی جویای احوال این عزیزان شده و از این طریق در جریان مشکلات آنها قرار می گیرند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اظهار کرد: تعویض یادمان شهدا، تعویض بنرهای شهدا در سطح شهر، فضاسازی و نصب پوستر روز گرامیداشت شهدا در سطح شهر، مصاحبه با رسانه ها و مطبوعات، توزیع بسته بهداشتی در بین والدین بیمار شهدای معزز، پاسخگویی از طریق سامد، اجرای مسابقه نامه به یک شهید و گام دوم انقلاب، پخش کلیپ و تیزر از صدا و سیما، پاسخگویی به تماس های جامعه هدف در هاتف با شماره تماس 1616، غرس نهال و کاشت درخت به یاد هر شهید یک درخت، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع سیره شهدا به صورت اینترنتی از جمله برنامه های گرامیداشت روز شهدا در استان زنجان پیش بینی شده است.
وی طراحی و انتشار پوسترهای تبلیغاتی در فضای مجازی با موضوع شهدا و ایثار اجتماعی را از دیگر برنامه های روز شهدا اعلام کرد و یادآور شد: ارسال پیام‌های تبریک به جامعه هدف و کارکنان، فعالیت در فضای مجازی با نشر وصایا و خاطرات شهدا، ارائه عملکرد سال 98 بنیاد شهید استان در قالب کتابچه، رونمایی از چندین عنوان کتاب و نرم افزارهای چند رسانه ای با موضوع ایثار و شهادت و ... از دیگر عناوین گرامیداشت روز شهدا به شمار می رود.
کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه رؤسای بنیاد شهید با استقرار میز خدمت،  برگزاری نمایشگاههای موضوعی در حوزه ایثار و شهادت در مصلی های نماز جمعه، تجلیل و تکریم از خادمین شهدا و کارمندان بازنشسته در سالروز تاسیس بنیاد، گلباران مزار مطهر شهدا و ... نیز از جمله برنامه های پیش بینی شده به مناسبت گرامیداشت روز شهدا بود که با توجه به شیوع بیماری کرونا به زمان دیگری موکول شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر