logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۵۳۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی:

۱۷ میلیارد دلار صادرات مواد پتروشیمی برای تحقق شعار سال مورد توجه قرار نگرفت

۱۷-میلیارد-دلار-صادرات-مواد-پتروشیمی-برای-تحقق-شعار-سال-مورد-توجه-قرار-نگرفت

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: اقتصاد دولتی دست و پاگیر و نظام مدیریتی کشور چابکی لازم را برای تحقق شعار سال نداشت.

 حسین محمودی اصل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: شعار سال با توجه به نیازهای کشور از طرف مقام معظم رهبری هر ساله نامگذاری می‌شود که این شعارها در سال‌های اخیر عمدتا اقتصادی بود و پیام بزرگی همچون اولویت قرار دادن تولید و اقتصاد داشته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای تحقق شعار سال در کشور وجود داشت که به این ظرفیت‌ها توجه نشد، ادامه داد: وجود 17 میلیارد دلار صادرات مواد پتروشیمی برای تحقق شعار سال مورد توجه قرار نگرفت.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه می‌بایست زیرساخت‌های مناسب و چابکی برای تبدیل مواد به کالا مورد توجه قرار می‌گرفت تا ارزش افزوده بیشتری نصیب کشور شود، ادامه داد: مواد موجود در کشور به کالای اصلی تبدیل نشد و به همین دلیل ارز آوری نصیب کشور نکرد.

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به ظرفیت‌های کشور در حوزه نیروی متخصص، ادامه داد: از این ظرفیت نیز برای رونق تولید و تحقق شعار سال به خوبی استفاده نشده است.

محمودی اصل یادآور شد: با وجود اینکه سهم بخش معدن و صنایع معدنی در کشور 5 درصد است اما به این ظرفیت نیز برای رونق تولید توجه نشده و خام فروشی اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه در صورت توجه به اقتصاد مقاومتی از خام فروشی جلوگیری می‌شد، افزود: تبدیل مواد به محصولات نهایی ارزش افزوده بیشتری برای کشور داشت.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه نظام مدیریتی کشور چابکی لازم را برای تحقق شعار سال نداشت، ادامه داد: اقتصاد دولتی دست و پا گیر و عدم بها دادن به بخش خصوصی نیز ضرررسان به کشور بود.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال باید ستادهای فعالی شکل گرفته و مجلس نیز نظارت‌های لازم را داشته باشد، افزود: اقتصاد مقاومتی ظرفیت بزرگی برای تحقق برنامه‌های 5 ساله و بودجه است که باید با داشتن برنامه عملیاتی لازم برای تحقق شعارهای سال اقدام کرد.

وی گفت: امسال نیز نیازمندم نامگذاری سال جدید با زمینه اقتصادی با توجه به انسجام اجتماعی هستیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر