logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۵۳۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نایب رئیس کمسیون بهداشت و درمان مجلس:

وزارت صمت برای تامین اقلام بهداشتی بیش از پیش پای کار بیاید/ لزوم ورود جدی رئیس جمهور برای هماهنگی دستگاه ها

وزارت-صمت-برای-تامین-اقلام-بهداشتی-بیش-از-پیش-پای-کار-بیاید-لزوم-ورود-جدی-رئیس-جمهور-برای-هماهنگی-دستگاه-ها

نایب رئیس کمسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: وزارت صمت برای تامین اقلام بهداشتی بیش از پیش پای کار بیاید.

سید مرتضی خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد هجمه‌های رسانه‌های معاند علیه ایران در خصوص مبارزه با بیماری کرونا با هدف ایجاد ناامیدی در بین مردم اظهار کرد: دشمنان همواره درصدد بزرگنمایی و ایجاد ناامیدی در بین مردم هستند و بخصوص در این شرائط نشان می دهند که هیچ قرابتی با ملت ایران ندارند چرا که در سختیهای ملت ما بجای همراهی، خوشحال و از کامیابی های این ملت ناراحتند؛ ولی به حول و قوه الهی این مشکل را هم برغم مدعیان با کمترین عارضه پشت سر خواهیم گذاشت.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های کمسیون بهداشت مجلس در خصوص مبارزه با بیماری کرونا تصریح کرد : روز گذشته در جلسه ‌نمایندگان و رئیس مجلس که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد به موضوع جدی تر گرفتن بیماری کرونا توسط دولت و مردم تاکید شد.

نایب رئیس کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در روزهای آتی بیماری کرونا از نظر شیوع در مرحله حساس و خطیری قرار دارد افزود: باید مردم این بیماری را جدی‌تر بگیرند و به توصیه‌های خود مراقبتی و دیگر مراقبتی ستاد ملی پیشگیری از کرونا توجه و آنها را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم عزیز باید در روزهای آتی در منزل بمانند و حتی الامکان از منزل خارج نشوند بیان کرد: توصیه می‌شود مردم به بهداشت فردی و عمومی بیش از پیش توجه داشته باشند.

خاتمی با تاکید بر اینکه موضوعی که مردم باید بیشتر مورد توجه قرار دهند این است که از مسافرتهای برون شهری حتما اجتناب کنند بیان کرد: همچنین از حضور در اجتماعات باید به جد پرهیز شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر موارد بهداشتی در این روزها توسط مردم جدی گرفته شود مراجعات به مراکز درمانی نیز کاهش می‌یابد عنوان کرد: مردم باید عدم حضور در اجتماعات را جدی بگیرند و اگر این توصیه‌ها عملی شود زنجیره شیوع بیماری را  یقینا قطع خواهیم کرد.

نایب رئیس کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این جلسه همچنین به موضوع اهتمام بیشتر شخص رئیس جمهور بر هماهنگی‌های بین دستگاهی و پشتیبانی  قاطع از تصمیمات ستاد ملی تاکید شد بیان کرد: تمام اجزای حاکمیت و همچنین نیروهای نظامی و انتظامی در سراسر کشور پای کار هستند.

وی با اشاره به اینکه نسبت به تامین مایحتاج کادر درمانی در سراسر کشور نیز تاکید شده است عنوان کرد: باید توزیع مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده در جای‌جای کشور که مورد نیاز بوده تسریع گردد.

خاتمی عنوان کرد: برای اینکه این اتفاق بیفتد باید وزارت صمت بیش از پیش پای کار باشد تا خطوط تولید برخی از کارخانجات را تغییر داده و ملزومات بهداشتی بیشتری را تولید و در اختیار مردم قرار دهند.

وی با بیان اینکه گلایه‌های وزیر بهداشت نیز در زمینه ملزومات بهداشتی به حق بود که این مشکلات ناشی از عدم هماهنگی برخی از دستگاه‌ها بوده است افزود: باید اقدامات در سراسر کشور به منظور افزایش تولید مواد ضدعفونی، دستکش، ماسک، شیلد و گان اتفاق بیفتد.

نایب رئیس کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توزیع متوازن امکانات نیز حائز اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد عنوان کرد: بحث تامین معیشتی خانوارهای کم درآمد نیز از دیگر مواردی است که باید پیگیری شود.

وی افزود : باید شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه  کمک نقدی و غیر نقدی معیشتی برای سرپرستان خانوارهایی که مشاغل‌ شناسنامه‌دار ندارند و برای تامین معاش زندگی‌شان با مشکل مواجه هستند در نظر بگیرد.

خاتمی با بیان اینکه همچنین تامین ارزی و ریالی مورد نیاز ستاد مبارزه با کرونا نیز از تاکیدات کمسیون بهداشت و درمان مجلس است افزود: باید نسبت به تامین این موارد در کمترین زمان اقدام شود و پشتیبانی‌های لازم مالی باید هر چه زودتر صورت بگیرد تا در امور پیشگیری و درمانی مشکلی نداشته باشیم.

وی با تاکید براینکه مشکل کمبود اقلام بهداشتی باید هر چه زودتر برای ایام پیش رو برطرف شود افزود: مردم با ماندن در خانه بر کاهش دامنه شیوع بیماری کرونا کمک می‌کنند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر