logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۵۳۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

حضرت زینب(س) مسیر و مکتب امام حسین(ع) را ماندگار کرد/ ضرورت مطالعه سبک زندگی حضرت زینب(س)

حضرت-زینب(س)-مسیر-و-مکتب-امام-حسین(ع)-را-ماندگار-کرد-ضرورت-مطالعه-سبک-زندگی-حضرت-زینب(س)

کارشناس مسائل مذهبی با تاکید بر ضرورت مطالعه سبک زندگی حضرت زینب(س) گفت: باید در گرفتارهای امروز جامعه حضرت زینب (س) الگو قرار داده و از یاد خدا و مسیر بندگی خداوند متعال غفلت نکنیم.

 حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تسلیت ایام وفات حضرت زینب (س)، اظهار داشت: حضرت زینب کبری (س) در خانواده نبوی، علوی و فاطمی تربیت شد و همین نوع تربیت ایشان موجب شد تا در مسیری گام بردارند که جز راه ولایت پذیری و ولایت مداری نباشد.

وی با بیان اینکه این حضرت پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام در زیر سایه لطف مادرشان درس بردباری، ولایت مداری و ولایت پذیری را ادامه دادند، افزود: امروز به دلیل جامع بودن شخصیت این حضرت برای همه دختران، مادران، همسران و مردان روزگار ما به عنوان الگو هستند.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به ویژگی‌های برجسته بانوی بزرگ اسلام حضرت زینب (س)، ادامه داد: شخصیت علمی این بانوی بزرگوار برخلاف آنچه که در جریان مصیبت‌های کربلا و صبر ایشان به ما معرفی شده است، به این بعد پرداخته نشده است.

حجت‌الاسلام ناصر با بیان اینکه از دیدگاه امام سجاد (ع) این حضرت معلمی است که بدون معلم تربیت یافته است، افزود:   این شخصیت برجسته تاریخ در کلاس درس حضرت علی (ع) به چنین علمی دست یافته و در مسیر بندگی خداوند متعال به کارگیری کرده تا نتیجه‌اش بانویی شود که امروز با گذشت قرن‌ها از ایشان با احترام یاد ‌کنیم.

وی گفت: عبادت و بندگی از دیگر ویژگی‌های این حضرت است که در مطالعه در ابعاد شخصیتی ایشان می‌بینیم که چقدر نسبت به مسائل و احکام شرعی دقیق بوده و در اوج خود رعایت کرده و در مسیر بندگی خداوند متعال به کارگیری می‌کردند.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) عبادت‌ها و نمازهای خود را از دوران طفولیت از مادر یاد گرفته و در اوج سختی‌ها و دشواری‌ها از جمله در جریان کربلا حتی بعد از شهادت فرزندان و برادران خود نماز شبش قطع نشد، افزود: زندگی این حضرت در این زندگی وانفسای امروز که تکنولوژی انسان را مشغول خود کرده است برای همگان الگویی روشن است.

حجت‌الاسلام ناصر با بیان اینکه مشکل امروز کشور نیز ضمن رعایت مسائل بهداشتی با توکل و امید به خداوند متعال حل می‌شود، گفت: باید در چنین گرفتارهایی حضرت زینب (س) الگویی برای جامعه ما بوده و از یاد خدا و مسیر بندگی خداوند متعال غفلت نکنیم.

وی عفت و پاکدامنی را از دیگر ویژگی‌های حضرت زینب (س) عنوان کرد و گفت: این بانو با وجود اینکه در جریان کربلا سختی های بسیاری را متحمل شدند اما  با عفت، حیا، پاکدامنی، غیرت و وقار فرصت را در اختیار دشمنان قرار ندادند.

این کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: صبر و بصیرت از دیگر ویژگی‌های مهم این بانوی بزرگوار اسلام است که با همه مصیبت و گرفتاری مسیر امام خود را گم نکرده و و با همه سختی‌ها از خداوند متعال غافل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر ادامه داد: با همه گرفتاری‌های دنیای امروز باید در مقابل این مصیبت‌ها صبر پیشه کرد اگر چه برخی افراد از خداوند متعال غافل شده و از آب گل آلود ماهی گرفته و اقدام به احتکار کالاهای مورد نیاز مردم کردند، در حالی که برخی دیگر در صف اول مقابله با این بیماری از وقت و زندگی خود گذشتند تا به دیگر انسان‌ها کمک کنند.

وی با اشاره به بصیرت و ولایت مداری حضرت زینب (س)، ادامه داد: این حضرت همواره با شناخت و تفکر و تعامل جلو می‌رفت و آینده را نیز می‌دید.

وی گفت: حضرت زینب (س) همواره در مسیر بندگی خداوند متعال گام برداشته و در کنار امام خود ماند و مدافع بود.

این کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: اما اصلی‌ترین ویژگی این حضرت بعد از جریان شهادت امام حسین (ع) است که کاری کرد که عاشورا، یاد، مسیر و مکتب امام حسین (ع) ماندگار شد چرا که اگر حضرت افشاگری‌ها، خطبه و اقدامات آن حضرت نبود جریان کربلا امروز باقی نمی‌ماند.

 وی گفت: ضروری است مادران، دختران و همسران و مردان امروز نیز در سبک و روش زندگی ایشان مطالعه داشته و با الگوگیری از این حضرت و ائمه معصومین (ع)، به مشکلات امروز فائق آیند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر