logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۴
[ شناسه خبر : ۱۵۳۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان خبر داد

اعلام آمادگی یک شرکت دانش‌بنیان برای تولید کیت‌های پزشکی تشخیص کرونا در زنجان

اعلام-آمادگی-یک-شرکت-دانش‌بنیان-برای-تولید-کیت‌های-پزشکی-تشخیص-کرونا-در-زنجان

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به تشکیل بسیج مردمی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، گفت: درخواست تولید کیت‌های پزشکی تشخیص کرونا یک شرکت دانش‌بنیان به مراجع ذی‌صلاح ارسال شد.

داود مرداخانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بسیج مردمی در کل کشور در مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: در مجموعه‌های مختلفی همه مرم بسیج شده‌اند که یک هم‌افزایی جامعی در کشور اتفاق بیافتد و شرکت‌های مستقر در پارک و شرکت‌های زیرمجموعه پارک هم از این امر مستثنی نبودند.

وی با بیان اینکه حدود 10 شرکت دانش‌بنیان وابسته به پارک علم و فناوری تلاش کرده‌اند تا محصولات مختلفی را تولید کنند و به ذی‌نفعان خود ارائه کنند، ابراز کرد: ازجمله این تولیدات می‌توان به محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست و سطح بر پایه آبی و الکلی اشاره کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه شرکت‌ها وابسته به پارک علم  فناوری سعی کرده اند با رعایت استاندارهای موجود مواد ضدعفونی‌کننده دست و سطح را تولید کنند، تصریح کرد: همه این شرکت‌ها در تلاش هستند که تأییدیه تولیدات خود را از مراجع ذی‌ربط بگیرند و تولید خود را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه یک شرکت دانش‌بنیان درزمینه تولید کیت‌های تشخیص کرونا شاید مدعی انجام کار هایی است، عنوان کرد: به نظر من مهم‌تر از بحث تولید محلول‌های ضدعفونی تولید کیت‌ها تشخیص این بیماری است.

مرداخانی با بیان اینکه درخواست این شرکت دانش‌بنیان برای مراجع ذی‌صلاح ارسال‌شده است، افزود: بعد از بررسی‌ها اگر ادعای این شرکت مورد تائید مراجع ذی‌صلاح باشد حمایت‌های مالی و آزمایشگاهی از این شرکت انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به تولید لباس‌های بیمارستانی و لباس‌های فضایی توسط یک شرکت دانش‌بنیان وابسته به مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی ابهر، ابراز کرد: این شرکت دانش‌بنیان همچنان در راستای تولید لباس‌های بیمارستانی و لباس‌های فضایی فعالیت می‌کند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر