logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۵۳۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل حفظ آثار استان زنجان:

6 یادمان شهدای گمنام استان زنجان تکمیل می‌شود/ تغییر در طرح یادمان شهدای گمنام گاوازنگ زنجان

6-یادمان-شهدای-گمنام-استان-زنجان-تکمیل-می‌شود-تغییر-در-طرح-یادمان-شهدای-گمنام-گاوازنگ-زنجان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ازش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: در حال حاضر تنها 6 یادمان شهدای گمنام استان زنجان در مرحله تکمیل و ساخت قرار دارد.

قاسم محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در مجموع 60 شهید گمنام در 23 نقطه استان زنجان تدفین شده است که در حال حاضرعملیات اجرایی 6 یادمان به پایان نرسیده است.

وی با بیان اینکه از این شش یادمان باقی مانده تنها  برای تکمیل یک یادمان اقدامی انجام نشده است، افزود: این یادمان در شهر سلطانیه به دلیل مشکلات به وجود آمده با میراث فرهنگی، هنوز پیشرفتی ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: 5 یادمان باقی مانده در مراحل پیشرفت فیزیکی بین 50 تا 70 درصد قرار دارند که به زودی این یادمان‌ها نیز تکمیل می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ازش‌های دفاع مقدس استان زنجان ادامه داد: یادمان شهدای گمنام در شهرستان خدابنده در شهرهای قیدار، زرین‌رود و کرسف و در شهرستان زنجان در شهرهای نیک‌پی و ارمغانخانه دارای پیشرفت فیزیکی نزدیک به 80 درصد است.

محمدی با بیان اینکه طرح یادمان شهید گمنام نیک‌پی آماده و در مرحله تحویل به پیمانکار و مناقصه است، افزود: عملیات مهندسی یادمان شهدای گمنام سلطانیه نیز به منظور حل مشکل با میراث فرهنگی به صورت طرح سبک آماده اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: یادمان شهدای گمنام شهرستان ماهنشان دارای 85 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و تا خرداد سال آینده تکمیل می‌شود.

این مسئول با اشاره به تکمیل یادمان‌های شهدا در دانشگاه آزاد اسلامی و پارک شهدای گمنام ابهر، ادامه داد: طرح جدیدی برای یادمان شهدای گمنام منطقه گاوازنگ زنجان نیز پیشنهاد و مصوب شده است که مرحله به مرحله اجرایی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ازش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: یادمان شهدای گمنام دانشگاه‌های زنجان، علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان تکمیل شده و یادمان شهدای گمنام در شهرستان طارم در شهر آببر و هیدج در بوستان ملت و پارک پردیس ابهر تکمیل شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: یادمان شهدای گمنام در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان، اداره کل اطلاعات استان زنجان، پارک الغدیر خرم‌دره، ستاد فرماندهی نیروی انتظامی، تیپ 36 انصار المهدی (عج) نیز تکمیل شده است.

وی گفت: پارک ادیب الشعرای شهر صائین‌قلعه، پارک ملت شهرسجاس، پادگان امام حسن عسگری (ع) هوا فضای سپاه نیز دارای یادمان است.

این مسئول بیان داشت: تعدادی از شهدای گمنام استان در سال‌های 64 و 65 در مزار پایین و داخل مزار تدفین شده‌اند که در حال حاضر دارای یادمان جداگانه‌ای نیستند.

محمدی افزود: از 23 نقطه دارای یادمان شهدای گمنام در استان زنجان 17 مورد تکمیل و رونمایی شده است.

وی با بیان اینکه از سال 80 تدفین شهدای گمنام در استان زنجان آغاز شده است، گفت: همه شهدای گمنام دارای یادمان بوده و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان به عنوان متولی در احداث این یادمان‌ها کمک می‌کند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر