logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۵۳۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبرداد

کاهش 50 درصدی حمایت از مولفان کتاب در سال جاری

کاهش-50-درصدی-حمایت-از-مولفان-کتاب-در-سال-جاری

معاون فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: به دلیل مشکلات مالی در اجرای برنامه های فرهنگی، میزان حمایت از مولفان کتاب نیز امسال 50 درصد کاهش یافت.

ابراهیم قاسمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: امسال از کتاب‌های تالیف شده توسط نویسندگان زنجانی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل مشکلات مالی میزان این حمایت‌ها به نصف کاهش یافت، افزود: اما تلاش شد از همه مولفان حمایت انجام شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با فعال سازی کمیته خرید کتاب و بر اساس آیین نامه اجرایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مولفان استان حمایت و کتاب‌های آنان خریداری شد.

معاون فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تلاش شد به همه مراجعات در این زمینه پاسخ مثبت داده شود، ادامه داد: مدارک استان جمع‌آوری و برای تصویب به تهران ارسال شده است.

قاسمی تصریح کرد: هر ساله مبلغی به عنوان حمایت از ناشران به استان ها اختصاص می یابد که این میزان در سال جاری با کاهش مواجه شد و این موضوع در کاهش حمایت این اداره کل تاثیرگذار بود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا در سال‌های آینده نوع حمایت‌ها بیشتر شود، افزود: البته مشکلات مالی تنها شامل این بخش نمی‌شود و برخی از برنامه‌های فرهنگی و هنری تحت تاثیر این موضوع بود.

این مسئول بیان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه بضاعت خود برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان بهره جست و برنامه‌ریزی برای سال آینده نیز انجام می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر