logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۵۲۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد

توزیع 22 هزار ماسک و ژل ضد عفونی کنند در زنجان

توزیع-22-هزار-ماسک-و-ژل-ضد-عفونی-کنند-در-زنجان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زنجان از توزیع 22 هزار ماسک و ژل ضد عفونی کنند از فردا در استان زنجان خبر داد.

به گزارش موج رسا; جواد تاج کی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زنجان در راستای تامین لوازم بهداشتی فردی در استان، اظهار کرد: در مرحله اول لوازم مورد نیاز کادر پزشکی و بیماران بستری در بیمارستان ها را تامین کردیم.

وی با بیان اینکه 200 هزار ماسک در استان توسط داروخانه ها توزیع شده است، ابراز کرد: توزیع ماسک در استان برای درخواست های موجود در استان کافی نبوده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه زدن ماسک برای تمامی مردم نیاز نیست، تصریح کرد: فقط افرادی که دارای علائم بیماری هستند و افرادی که در تجمعات حضور دارند از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه حدود 22 هزار ماسک و ژل ضد عفونی کنند شنبه در داروخانه های استان توزیع می شود، افزود: این به منزله این نیست که هر فرد به میزان درخواست خود از این لوازم بهره مند شود و در داروخانه ها برای هر فرد فقط 5 عدد ماسک تحویل داده می شود.

تاج کی با بیان اینکه متاسفانه ژل های ضد عفونی کنند تقلبی در بازار وجود دارد، افزود: همشهریان از لوازمی که علامت سیب سلامت، کد بهداشتی و آدرس محل تولید محصولات در آن ها درج شده است استفاده کنند.

پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز با بیان اینکه زنجیره انتقال این بیماری باید قطع شود تا افراد بیشتری به این بیماری مبتلا نشوند، تصریح کرد: مردم باید در روابط اجتماعی خود تجدید نظر کنند و آداب نامناسب را کنار بگذارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به فشار های موجود از طرف خانواده ها در تعطیلی مدارس به دلیل ویروس کرونا، عنوان کرد: متاسفانه الان کودکان در کوچه و خیابان و اجتماعات حضور دارند در حالی که خانواده ها مخالف حضور دانش آموزان در مدارس بودند.

وی بیان کرد: بزرگترین رسالت مردم این است که در خانه ها باشند و کمتر در اجتماعات حاضر شوند تا باعث قطع زنجیره انتقال این بیماری شوند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر