logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۵۲۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

آغاز بسیج ملی شکست کرونا در کشور

آغاز-بسیج-ملی-شکست-کرونا-در-کشور

قرار است طرح بسیج ملی شکست کرونا، از صبح پنج شنبه ۱۵ اسفند ۹۸ در ۴ نقطه کشور آغاز شود.

به گزارش موج رسا; بر اساس طرحی که چند روز قبل از قول وزیر بهداشت رسانه‌ای شد، قرار است ۳۰۰ هزار اکیپ با استقرار در مراکز بهداشتی درمانی، مدارس و احتمالاً پایگاه‌های بسیج، مقابله با ریشه کنی کرونا ویروس در کشور رقم بخورد.

در همین حال، سعید نمکی وزیر بهداشت، با اشاره به وجود بیش از ۱۷ هزار خانه بهداشت و بیش از ۹ هزار مرکز جامع سلامت در شهرها و روستاهای کشور گفت: بنا داریم کاری سازمان یافته در این مراکز و پایگاه‌های بسیج آغاز کنیم و از طریق سامانه‌ها و تماس تلفنی با خانواده‌ها، موارد مشکوک به مبتلا را به این مراکز دعوت کنیم.

وی افزود: افراد دارای علائم در این مراکز بررسی می‌شوند تا اولاً داروها و آموزش‌های لازم را برای مراقبت در منزل دریافت کنند و بعد هم با پیگیری روزمره وضعیت شأن بررسی شود.

نمکی ادامه داد: این افراد هر روز از طریق سامانه یا تماس تلفنی ارزیابی خواهند شد، اگر بعد از ۳ روز از لحاظ جسمی بهبود نداشتند به بیمارستان‌ها معرفی می‌شوند، یا اگر نیاز بود با حضور تیم درمان، منازل گندزدایی و سایر اعضای خانواده ایزوله می‌شوند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: ارتباط ما با مردم از طریق سامانه و تلفن خواهد بود. همچنین در گلوگاه‌های شهرهایی آلوده هم، کنترل خواهیم داشت.

وی گفت: این طرح ابتدا از سه یا چهار نقطه کشور آغاز و پس از ۳ روز کار در سایر استان‌ها توسعه خواهیم داد. امیدواریم با یک همکاری مشترک، خبر خوش مهار بیماری را به مردم اعلام کنیم.

وزیر بهداشت اظهار داشت: آنچه امروز درباره مدیریت کرونا در کشور داریم از روزهای قبل بسیار سازمان یافته‌تر است. اگر امروز تعداد مبتلایان افزایش یافته به خاطر افزایش تعداد آزمایشگاه‌ها در کشور است که باعث شده روند شناسایی بیماران افزایش یابد. ضمن اینکه، فاصله مرگ‌ها با موارد ابتلاء افزایش یافته و میزان بهبود یافته‌ها حدود ۲۵ درصد مبتلایان است.

پیش از این، گفته می‌شد این ۳۰۰ هزار اکیپ قرار است سراغ تک تک خانه‌های مردم بروند که این موضوع از طرف وزیر و معاونان او تکذیب شد.

بر اساس اظهارات مسئولان ارشد وزارت بهداشت، با توجه به فراهم بودن زیر ساخت‌های پرونده الکترونیک سلامت در کشور، این طرح از طریق اپ و…، دنبال و اجرا خواهد شد./ مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر