logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۵۲۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

ایستگاه‌های سلامت جایگزین طرح آرامش بهاری شد

ایستگاه‌های-سلامت-جایگزین-طرح-آرامش-بهاری-شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: به خاطر پیشگیری از بیماری کرونا، ایستگاه‌های سلامت جایگزین طرح آرامش بهاری شد.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان حجت‌الاسلام مختار کرمی اظهار کرد: امسال 9 سال است که طرح ارامش بهاری در بقاع متبرکه در حال اجراست، اما به خاطر پیشگیری از شیوع کرونا امسال به جای این طرح برپایی ایستگاه‌های سلامت را خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: با توجه به اینکه امسال اعزام مبلغ از قم نخواهیم داشت، ایستگاه سلامت در  بقاع شاخص که پرتردد است، برپا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت در بقاع شاخص استان زنجان به منظور مقابله با شیوع کرونا انجام می‌شود، اضافه کرد: در این راستا ابلاغیه مربوط به بقاع شاخص ارسال شده است.

کرمی با اشاره به انجام مکاتبات با ستاد کرونا برای استفاده از ظرفیت اوقاف و بقاع متبرکه بیان کرد: در این راستا از علوم پزشکی درخواست شده است که به علت تردد زیاد زائران در بقاع متبرکه، ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اختیار ادارات کل شهرستانی اوقاف قرار دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه این ایستگاه‌ها که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان بسیج جامعه پزشکان و هیأت امنای بقاع متبرکه برپا می‌شود، تصریح کرد: خدماتی همچون تست قند خون، فشارسنجی، مشاوره سبک زندگی سالم و توزیع ماسک و ژل ضدعفونی کننده ارائه خواهد شد.

وی گفت: منابع این خدمات نیز از طریق خیران، موقوفات حوزه دارو و درمان و درآمدهای بقاع متبرکه تامین می‌شود.

کرمی با تأکید بر رعایت نکات ایمنی از سوی مسؤولان زیارتگاه‌ها‌، قدم‌گاه‌ها‌، تکایا، مساجد و مکان‌های مذهبی به رعایت موارد علمی و توصیه پزشکی بیان کرد: در همین راستا به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی از برگزاری هرگونه مراسم از جمله اقامه نماز جماعت، جمعه و مجالس ترحیم در مساجد پرهیز کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به تصمیم اوقاف برای پیشگیری از شیوع کرونا در بقاع متبرکه افزود: قابل ذکر است که اداره اوقاف هیچ نقشی بر بسته شدن مساجد یا بقاع ندارد، این تصمیم برعهده شورای تامین و دانشگاه علوم پزشکی است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر