logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۵۲۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
برخورد قاطع دستگاه قضا/

کشف انبار احتکار اقلام بهداشتی و دارویی در زنجان/ دادستان زنجان: سوء استفاده‌گران منتظر برخوردهای سخت باشند+فیلم

کشف-انبار-احتکار-اقلام-بهداشتی-و-دارویی-در-زنجان-دادستان-زنجان:-سوء-استفاده‌گران-منتظر-برخوردهای-سخت-باشند+فیلم

یک انبار احتکار اقلام بهداشتی و دارویی در زنجان کشف شد که در اثر این کشف متخلف بازداشت و اقلام بهداشتی و دارویی نیز برای استفاده بیماران تحویل بیمارستان والیعصر(عج) خواهد شد.

به گزارش موج رسا; امشب در جریان برخورد با سوء استفاده گران یک انبار اقلام بهداشتی و دارویی در زنجان کشف شد که تخلفات متعددی در این خصوص مشاهده شد که دادستان زنجان شخصا با حضور در محل دستور بازداشت خاطی را صادر کرد.

حجت‌الاسلام محسن کرمی امشب در جریان کشف یک انبار احتکار کالاهای بهدشتی و دارویی با بیان اینکه اقلام مکشوفه دارویی و بهداشتی هستند، اظهار کرد: فردی که فاقد مجوز فعالیت در این زمینه بود، انباری را بدون ثبت در سامانه سازمان صمت ایجاد کرده و مباردت به توزیع این اقلام بهداشتی و دارویی می‌کرده که در هر حال تخلف است.

وی بیان کرد: در این تخلفات نکات قابل توجهی نیز وجود دارد به طوری که بسیاری از اقلام موجود در این مکان تاریخ مصرف های بالای 8، 9 و بعضا 19 سال دارند که بی انضباطی در این مجموعه کاملا مشهود است، جایی که سالیان سال بوده بدون مجوز فعالیت داشته و مورد بی توجهی مسئولان مربوطه قرار داشته است.

دادستان زنجان با بیان اینکه خریدها از مراکز غیرمجاز اینترنتی صورت می‌گرفته است، خاطرنشان کرد: فروشها به صورت رسمی نبوده که فرارهای مالیاتی در این خصوص مشهود است و از طرفی بی انضباطی در فروش نیز به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشتریهای این متخلف نیز از مراکز درمانی است، عنوان کرد: به هر حال مهم این است که مردم ما در این شرایط نیاز بیشتری به این اقلام دارند در اما متاسفانه این اقلام در این حجم در این مکان مشاهده می‌شود.

حجت‌الاسلام کرمی بیان کرد: تمامی این اقلام بهداشتی تحویل بیمارستان ولیعصر(عج) برای استفاده بیماران خواهد شد و فرد خاطی نیز بازداشت و در محاکم به مجازات قانونی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در خصوص احتکار در روزهای اخیر مواردی را داشتیم، گفت: در روزهای اخیر حدود 200 هزار جفت دستکش، هشت هزار ماسک و مقادیری مواد ضدعفونی کننده کشف شد که پرونده آنها تشکیل و اقلام تحویل مزاکر درمانی شده است.

دادستان زنجان با بیان اینکه چندین مرکز نیزکه مبادرت به تولید مواد ضدعفونی کننده فاقد استاندارد می‌کردند نیز شناسایی شدند، اظهار کرد: این مواد برای استفاده دستها فاقد استاندار بودند و صرفا باید برای پاکیزه کردن سطح استفاده می‌شدند که متاسفانه در این برچسبها استفاده انسانی درج شده است.

وی از شهروندان خواست تا موقع خرید دقت لازم را داشته باشند، گفت: این مواد غیراستاندارد برای پوست مضر بوده و کارایی لازم را در مقابله با ویروس ندارند که پنج مرکز در این راستا شناسایی و پلمب شدند و برای آنها نیز پرونده قضایی تشکیل شد.

احتکار در زنجان

احتکار در زنجان

احتکار در زنجان

احتکار در زنجان

احتکار در زنجان

احتکار در زنجان

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر