logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۵۲۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان زنجان خبر داد؛

فعالیت 25 گروه جهادی بسیج جامعه پزشکی برای پیشگیری از کرونا

فعالیت-25-گروه-جهادی-بسیج-جامعه-پزشکی-برای-پیشگیری-از-کرونا

مشهود تقی لو مسئول بسیج جامعه پزشکی استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های جهادی این نهاد انقلابی در راستای بیماری کرونا، گفت: 25 گروه جهادی برای غربالگری، درمان و پیگیری بیماران کرونایی در زنجان فعالت می‌کند.

مشهود تقی لو در گفت‌وگو با موج رسا; با اشاره به فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی در راستای پیشگیری و آموزش برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی قبل از شروع موج بیماری کرونا در زنجان به‌عنوان عضو ستاد استانی پیشگیری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی عضویت داشت.

وی با بیان اینکه 25 گروه جهادی به نام شهید رهنمود و با ظرفیت 100 جهادگر در راستای آموزش و پیشگیری از کرونا در زنجان فعال است، ابراز کرد: سابقاً این گروه‌های جهادی در استان در راستای ارائه خدمات بهداشتی رایگان فعالیت می کردند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در این مدت درمانگاه شماره 14 زنجان را به‌عنوان سومین مرکز بعد از درمانگاه‌های شماره  8 و 9 به‌عنوان مرجع غربالگری، درمان و پیگیری بیماران کرونایی تحویل بسیج جامعه پزشکی شد، تصریح کرد: بسیج جامعه پزشکی به مدت دو ماه و به‌صورت سه شیفت در این راستا ارائه خدمات می‌کند.

وی با بیان اینکه همه کادر گروه‌ها جهادی فعال در درمانگاه شماره 14 زنجان شامل متخصصین، پزشکان عمومی، کارشناسان و افرادی که نمونه‌گیری می‌کنند هستند، عنوان کرد: تمامی کادر گروه‌های جهادی به‌صورت داوطلبانه این اقدامات را انجام می‌دهند.

تقی لو با بیان اینکه ارائه خدمات به جامعه هدف گروه‌های جهادی جامه پزشکی در بیماری کرونا با اولویت‌بندی دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود، افزود: اکنون شهرستان زنجان و مناطق محروم شهرستان به‌عنوان جامعه هدف این گروه های جهادی مشخص‌شده است.

وی بیان کرد: بسیج جامه پزشکی کار هایی را هم در راستای آموزش و پیشگیری از کرونا در دستور کار دارد که منطقه هدف این آموزش‌ها  استان زنجان است و در این کارها بسیج جامعه پزشکی به دنبال کمک به دانشگاه علوم پزشکی است.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر