logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۵۲۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

شیب شیوع ویروس کرونا در زنجان بسیار ملایم است/ 80 درصد بیماران علائم خفیف دارند

شیب-شیوع-ویروس-کرونا-در-زنجان-بسیار-ملایم-است-80-درصد-بیماران-علائم-خفیف-دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به شیب انتشار ویروس کرونا در کشور، گفت: شیب شیوع ویروس کرونا در زنجان بسیار ملایم است.

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به موج شیوع بیماری کرونا در کشور، اظهار کرد: موج شیوع این ویروس در استان زنجان شیب بسیار ملایمی دارد.

وی با اشاره به مراحل درمان بیماری کرونا در زنجان، ابراز کرد: بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند، اگر مشکوک شویم که بیماری مراجعه کننده کرونا است، بیمار را در بیمارستان بستری و مورد آزمایش قرار می‌دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه درمان این بیماری بستگی به بروز علائم این بیماری در بیمار دارد، تصریح کرد: 80 درصد از بیماران ممکن است علائم بیماری در آن‌ها مشاهده نشود و یا علائم بیماری در آن ها بسیار خفیف باشد.

وی با بیان اینکه فقط 20 درصد از این بیماران دارای علائمی هستند که منجر به مراجعه به بیمارستان می‌شود، عنوان کرد: بر اساس آزمایش‌ها و عکس‌هایی که گرفته می‌شود پزشک متخصص تشخیص می دهد که بیمار چه داروهایی را شروع به مصرف کند.

قزلباش با اشاره به اینکه بیمارانی که تحت درمان اولی قرار می‌گیرند نمونه آزمایش از این بیماران گرفته و به آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا ارسال می‌شود، افزود: اگر جواب آزمایش مثبت بود روند درمان ادامه پیدا می‌کند و در صورت منفی بودن نتیجه آزمایش بیمار مرخص می‌شود.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر