logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۵۲۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان خبرداد

توقف ثبت‌نام تورهای گردشگری در دفاتر خدمات مسافربری زنجان

توقف-ثبت‌نام-تورهای-گردشگری-در-دفاتر-خدمات-مسافربری-زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: ثبت‌نام تورهای گردشگری داخلی و خارجی در دفاتر خدمات مسافربری استان زنجان متوقف شده است.

امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا بخشنامه‌هایی از سوی ستاد کرونای استان زنجان و وزارت میراث فرهنگی برای جلوگیری از انتشار این بیماری ارائه شده است.

وی با بیان اینکه یکی از آیتم‌های این بخشنامه جلوگیری از فعالیت تورهای گردشگری از استان‌های دیگر و تورهای خارجی است، افزود: ثبت‌نام تورهای گردشگری در دفاتر خدمات مسافربری استان نیز متوقف شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ورود و خروج تورهای گردشگری در زنجان تا اطلاع ثانوی لغو شده است و مردم نیز در این زمینه همکاری مطلوبی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه از هفته گذشته هیچ توری وارد استان نشده است، ادامه داد: بسیاری از تورهای نوروزی نیز لغو شده است.

ارجمند با اشاره به اینکه به منظور جلوگیری از تجمعات در اماکن تاریخی و موزه‌های استان زنجان، بازدیدها گروهی لغو و این بازدیدها به صورت انفرادی انجام می‌شود، افزود: با همراهی مردم میزان بازدید از اماکن گردشگری و موزه‌ها به صورت محسوسی کاهش یافته است.

وی از ضد عفونی همه ابنیه‌های تاریخی استان و موزه‌ها توسط پرسنل آموزش دیده توسط دانشگاه علوم پزشکی استان خبرداد و گفت: تاسیسات گردشگری استان نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ضد عفونی می‌شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: نظارت‌های دوره‌ای بر تاسیسات اقامتی از جمله هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی استان زنجان تشدید شده است و به صورت روزانه اکیپ‌های این اداره کل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان این نظارت‌ها را انجام می‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: پذیرش مسافران خارجی و از استان‌های درگیر کرونا در فضاهای اقامتی و پذیرایی استان زنجان ممنوع بوده و در صورت ورود چنین مسافرانی باید مسئولان مربوطه به دانشگاه علوم پزشکی و میراث فرهنگی استان اطلاع دهند.//ن

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر