logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۵۲۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد

پیش بینی 300 تخت در صورت شیوع کرونا در زنجان

پیش-بینی-300-تخت-در-صورت-شیوع-کرونا-در-زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اقدامات مقابله ای با بیماری کرونا، گفت: بیش از 300 تخت را برای ارائه خدمات در نظر گرفته شده است.

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به ظرفیت های بیمارستانی استان زنجان برای مقابله با بیماری کرونا در صورت شیوع این بیماری در استان زنجان، اظهارکرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان در طول چند مدت اخیر توانسته است خود را آماده مقابله با بیماری کرونا کند و ما آمادگی این را داریم که در صورت بروز این بیماری در استان که منجر به بستری شدن همشهریان شود خدمات بیمارستانی ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه در استان تخت های بستری و تخت های ICU مخصوص بیمار کرونا را افزایش داده ایم، ابراز کرد: ما در حالت اولیه بیش از 300 تخت را برای بیماری کرونا در سراسر بیمارستان های استان آماده کرده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به موج بیماری کرونا در استان زنجان، تصریح کرد: این بیماری در استان زنجان شیب بسیار ملایمی دارد.

وی بیان کرد: اگر شیب موج این بیماری افزایش پیدا کند دانشگاه علوم پزشکی زنجان می تواند تا 500 تخت مختص این بیماری در استان زنجان آماده کند.

قزلباش با بیان اینکه در بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان 8 تخت CCU را به تخت های ICU تبدیل کرده ایم، عنوان کرد: 20 تخت ICU دیگر هم در بیمارستان ولیعصر راه اندازی کرده ایم.

وی با بیان اینکه علاوه بر 19 تخت ICU بیمارستان ولیعصر(عج) که سابقا هم فعال بوده اند 30 تخت ICU دیگر هم در این بیمارستان فعال می شود، افزود: در بیمارستان های الغدیر، امدادی و سایر بیمارستان ها هم ظرفیت خوبی وجود دارد که در صورت نیاز تخت هایی را در آن بیمارستان ها می توان آماده مقابله با بیماری کرونا کرد.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر