logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۵۲۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس یازدهم:

نظارت ضعیف مجلس دهم در عملکرد دولت تاثیر گذاشت/ مسئله آب استان زنجان، نخستین اولویت کاری در مجلس یازدهم

نظارت-ضعیف-مجلس-دهم-در-عملکرد-دولت-تاثیر-گذاشت-مسئله-آب-استان-زنجان،-نخستین-اولویت-کاری-در-مجلس-یازدهم

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس یازدهم با اشاره به برنامه های خود گفت: بیشترین انرژی خود را برای پیگیری مسئله آب صرف خواهم کرد.

مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مطالبات مردمی و اولویت های کاری وی به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: برای اینکه یک نماینده مطالبات مردمی را پیگیری کند این مطاللبات باید اولویت دهی شود و با در نظر گرفتن اینکه با حل مشکل الف چند درصد از مردم از این کار منتفع می شوند و یا با حل مشکل ب چند نفر منتفع می شوند کارها باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه باتوجه به محدود بودن وقت، انرژی و سرمایه ها باید اولویت دهی ها به صورت جدی برای مسائل استانی انجام شود، ابراز کرد: به نظر من برای استان زنجان اولویت دارترین مسئله که باید پیگیری شود تا منفعت آن عام تر و وسیع تر باشد مسئله آب در استان است.

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مهم ترین مسئله استان، مسئله آب  است و در کنار آن مسائلی همچون پروژه هایی که مرتبط با اشتغال جوانان است باید پیگیری شود، تصریح کرد: بیشتر انرژی خود را در بحث آب و آبخیزداری که منفعت وسیعی از مردم استان و حوزه انتخابیه خود و به خصوص قشر محروم و روستایی را شامل می شود را صرف خواهم کرد.

وی با اشاره به تعطیلی بخش هایی از واحدهای شهرک های صنعتی زنجان که با مشکلات دارایی، مالیاتی و بانکی دست و پنجه نرم می کنند، عنوان کرد: اگر و قت گذاشته شود و فکر شود و کسی از پیگیری خسته نشود این مشکلات حل می شود و حل این مشکلات پیچیده نیست.

طاهری با بیان اینکه برای حل این نیاز ها و مشکلات استان همچون پتروشیمی، روی، پسماند روی، مشکلات زیست محیطی و... افق روشنی وجود دارد، افزود: اکثر این مشکلات و نیازمندی ها در استان احصا شده است و در بخش بزرگی از این نیازمندی ها و مشکلات کار کارشناسی انجام شده که امیدواریم با همت و وقت گذاری این کار ها را پیش ببریم.

وی بیان کرد: برای ارتقا سطح علمی دانشگاه ها و آموزش و پرورش استان مدلی که مخصوص استان زنجان باشد و بخواهم اکنون ارائه دهم، در دسترس ندارم اما در سطح کشوری برنامه هایی مد نظر است که برش استانی آن را حتما در استان پیگیری خواهم کرد.

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس یازدهم ادامه داد: اگر ما بخواهیم کشور ما یک کشور قوی باشد، که قوی شدن کشور یکی از مطالبات رهبری است، باید تبدیل علم به فناوری در کشور اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خروجی دانشگاه ها کشور منجر به فناوری نمی شود و بیشتر بیشتر به صورت علم و مقاله است که بیشتر مورد استفاده کشور های دیگر قرار می گیرد و برای ایران استفاده چندانی ندارد، ابراز کرد: در دانشگاه ها ارتباطی با صنعت وجود ندارد و مشکلات کشور در دانشگاه ها احصا و حل نمی شود.

طاهری با اشاره به اینکه این نوع حرکت دانشگاه ها مناسب نیست و باید چاره برای این امر اندیشیده شود، تصریح کرد: باید برای نحوه تبدیل علوم به فناوری فکری شود.

وی با بیان اینکه کشور ایران از نظر نیروی انسانی و دانش در کشور مشکلی نداریم ولی در تبدیل این دانش به صنعت و فناوری و کالا دچار مشکل هستیم، عنوان کرد: تبدیل دانش به فناوری در داخل کشور به راحتی امکان پذیر است بسیاری از وارداتی که صنایع انجام می دهند به راحتی در داخل کشور با استفاده از توان دانشگاهی و دانشمندان کشور قابل تولید است.

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه نیازمندی هایی که منجر به واردات می شود باید به نحوی وارد دانشگاه شده و تبدیل دانش به فناوری و تولید و ... در دانشگاه ها اتفاق بیفتد، افزود: در این زمینه راهکار های عملیاتی تری فکر شده است که در مجلس مطرح خواهد شد و این مشکلات به مرور حل می شود.

وی با اشاره به ظرفیت رشته های تحصیلی موجود در استان، بیان کرد: رشته های معدن، روی،ی تی ، برق، شیمی و.. می توانند به عنوان قطب در کشور مطرح شوند.

طاهری با بیان اینکه بخش های زیادی از قانون گذاری در دولت ها و مجلس های قبلی در حد قابل قبول و خوبی انجام شده است، ادامه داد: متاسفانه این قوانین در اجرا با برخورد سلیقه ای و حتی فراموشی دچار شده اند و این یکی از مسائل و مشکلات جدی است.

وی با گریز به قانون های بی عیب و نقصص و مناسب در حوزه کشاورزی که تصویب و ابلاغ شده است، خاطر نشان کرد: متاسفانه این قوانین اجرا نشده و ما معمولا در اجرا دچار مشکل بوده ایم که بخشی از این عدم اجرا قوانین به دلیل عدم نظارت مجلس بر اجرا قوانین است.

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اگر نظار مجلس بر اجرای قوانین قوی بود، وضعت می توانست از این بهتر باشد، ابراز کرد: اما تمامی این مشکلات به دلیل نظارت ضعیف نیست و چه بسا با نظارت دقیق به دلیل منابع محدود و رویکرد های دولت و گاها نبود روحیه جهادی و انگیزه کافی در دولت، فشار و نظارت مجلس بازهم جواب ندهد.

وی با بیان اینکه قطعا اگر نظارت جدی در مجلس صورت می گرفت دولت بهتر از این کار می کرد عنوان کرد: امیدوارم با در نظر گرفتن مصالح کشور و ظرفیت و واقعیت های کشور این بخش از عملکر مجلس هم جبران شود.

طاهری با ابراز تشکر از مدرم ولایمتدار و انقلابی زنجان در خصوص حضور خود در انتخابات تاکید و اعتماد به این جریان و فکر و روحیه جهادی و به شعار ما می توانیم، تاکید کرد: باور دارم با ظرفیت‌های موجود بسیاری از مشکلات کشور و جامعه قابل حل است.

وی خاطر نشان کرد:در ادامه هم از طرف افرادی که از این جریان حمایت کردند و افرادی که از سایر تفکر ها حمایت کردند همه دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم گام های بلندی را در گام دوم برای کشور و انقلاب برداریم.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر