logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۵۱۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

تولید انبوه طرح‌های دانش‌بنیان برای کیت تشخیص کرونا

تولید-انبوه-طرح‌های-دانش‌بنیان-برای-کیت-تشخیص-کرونا

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری گفت: ۴ طرح از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید کیت‌های تشخیص کرونا ارائه شده که احتمالا ۲ طرح را طی یک هفته آینده به تولید انبوه می‌رسانند.

به گزارش موج رسا; دکتر مصطفی قانعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی فراخوانی که هفته گذشته با هماهنگی وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و معاونت علمی اعلام شد مطرح کردیم که شرکت‌های دانش بنیان و فناوری که توانایی تولید کیت‌های تشخیصی دارند طرحشان را معرفی کنند.

وی بیان کرد: از آن هفته طرح‌هایی ارائه شدند که ۴ طرح در نوبت تصمیم گیری هستند تا در نهایت یک الی دو طرح به مرحله تولید برسند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با اشاره به پروسه تولید این کیت‌ها توسط شرکت‌های دانش بنیان گفت: یک تا دو روز برای تایید این طرح‌ها از سوی سازمان غذا و دارو زمان می‌برد و این شرکت‌ها باید طی یک هفته کیت‌ها را به تولید انبوه برسانند.

وی با تاکید بر سرعت تولید کیت‌های تشخیص کرونا توسط این شرکت‌ها گفت: اقتصاد این اقدام بلافاصله شکل می‌گیرد از این رو باید در کمترین زمان ممکن به تولید انبوه برسد و در دسترس قرار بگیرند.

قانعی با بیان اینکه آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت ذیل سازمان غذا و دارو باید حتماً محصول این شرکت‌ها را به تایید برساند، گفت: باید رئیس آزمایشگاه مرجع محصول را تایید کند. ستاد زیست فناری در پروسه تولید محصول در صورت نیاز به حمایت، از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند.

وی گفت: آن موضوعی که وجود دارد این است که بعضی از آزمایشگاه‌ها در سطح تهران کیت‌های مرتبط را تولید کرده و گزارش‌هایی از نتایج آزمایش آنها در خصوص کرونا ویروس اعلام شده است؛ این نشان می‌دهد که توانایی شرکت‌ها برای تولید کیت تشخیص کرونا ویروس وجود دارد ولی سازمان غذا و دارو تاکید دارد که هر چه زودتر کیت‌ها تولید شوند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: این کیت‌ها باید در مقیاس بالا و همچنین قیمت مناسب عرضه شود.

افزایش تولید داروی کاربردی برای بیماران مبتلا به کرونا

قانعی در پاسخ به اینکه آیا محققان به تولید دارو و واکسن در حوزه کرونا ویروس اقدام کرده‌اند یا خیر گفت: پروسه تولید دارو و واکسن طولانی است؛ اما یکی از شرکت‌های تولید کننده دارو که پیش از این دارویی برای ورم مفاصل به تولید رسانده تولیدات خود را افزایش داده زیرا این دارو علاوه بر ورم مفاصل برای کرونا نیز کاربرد دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر کمبود این دارو برای ورم مفاصل اعلام نشده و می‌تواند برای درمان کرونا نیز مورد استفاده قرار بگیرد./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر