logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۵۱۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران:

توپخانه رسانه‌ای ضدانقلاب فعال است/ دشمن با کرونا به دنبال اهداف شوم رسانه‌ای است

توپخانه-رسانه‌ای-ضدانقلاب-فعال-است-دشمن-با-کرونا-به-دنبال-اهداف-شوم-رسانه‌ای-است

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران با اشاره به فعالیت توپخانه رسانه‌ای ضدانقلاب در خارج و داخل کشور گفت: این‌ها به هر بهانه‌ای به دنبال ضربه زدن به‌نظام هستند.

عبدالرضا امیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه ایجاد ترس در رسانه چیز بدی نیست، اظهار کرد: در حوزه سلامت و بهداشت یکی از تکنیک‌های رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی، تبلیغات و آگاه‌سازی استفاده از ترس است.

وی با اشاره به تقسیم شدن ترس در رسانه به سه بخش، ابراز کرد: حالت اول ترسی است که احساس نمی‌شود و بیشتر آن ترس توسط مخاطب به شوخی گرفته می‌شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه نوع دوم ترس، ترسی است که بسیار شدید است و راه‌حل هم ارائه نمی‌دهد و مخاطب در حالت انفعالی قرار می‌گیرد و این برای رسانه اصلاً مناسب نیست، تصریح کرد: در رسانه یک حد وسط ترس وجود دارد که هم مخاطب را بترسانیم و هم راهکار ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه در رسانه زمانی که مخاطب را ترساندیم و خود از آن مسئله ترسیدیم و راه‌حل مقابله با آن را هم ارائه دادیم، این تاکتیک ایجاد ترس در رسانه راه درستی برای آگاه‌سازی مردم است، عنوان کرد: هیچ مشکلی ندارد که مخاطب را بترسانیم؛ مشروط بر این‌که راه‌حل مقابله با آن ترس را ارائه دهیم و رفتارهای مطلوب را از مخاطب درخواست کنیم و در خصوص بیماری کرونا نیز این موضوع صدق می‌کند.

امیری با اشاره به رسانه‌های ضدانقلاب، ادامه داد: یک سری افراد مریض در خارج از کشور و دنباله آن در داخل کشور وجود دارند و شما هر کاری کنید آن‌ها قصد دارند به کشور صدمه بزنند و تکلیف آن‌ها مشخص است.

وی با بیان اینکه توپخانه ضدانقلاب همیشه فعال بوده است و این رسانه‌ها به هر بهانه‌ای به‌نظام حمله می‌کنند، خاطرنشان کرد: مردم رسانه‌های ضدانقلاب را می‌شناسند و زیاد به حرف‌های این رسانه‌ها توجهی ندارند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه رسانه‌های ضدانقلاب نباید در کار ما تأثیر بگذارند، ابراز کرد: ما باید کار خودمان را در ست انجام دهیم و به دست رسانه‌های ضدانقلاب بهانه ندهیم و ما آگاه‌سازی را در سطح جامعه اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه  اگر رسانه ضدانقلاب اخبار دروغ منتشر می‌کند و ذهنیت مردم را تغییر می‌دهد ستاد مدیریت بحران و اطلاع‌رسانی در داخل کشور سریع پاسخ دهد و فتنه‌های رسانه‌ای آن‌ها را خنثی کنند، عنوان کرد: مسئولان مراقب باشند که به دام رسانه‌های ضدانقلاب نیفتند و کاری کنند که مردم به سیسم اطلاع‌رسانی ما اطمینان پیدا کنند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر